0

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی خانم 23 ساله در شبکه اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان گیلان با بیان اینکه متاسفانه این روزها عده‌ای برای حل خصومت‌ها و مشکلات شخصی‌شان با دیگران هتک و لکه دار کردن حیثیت و اعتبار طرف مقابل را در فضای مجازی نشانه گرفته اند، گفت: مطابق ماده 16 و 17 فصل پنجم، قانون جرائم رایانه‌ای هتک حیثیت و نشر اکاذیب، در این فضا جرم است و مرتکبین این جرم، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد.
به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ محمدخانی با اشاره به ارسال یک پرونده هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی از سوی مقام محترم قضایی به پلیس فتا اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانم 23 ساله گیلانی، مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی وی در  شبکه اجتماعی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پی‌جویی فنی و پلیسی، عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروند گیلانی در شبکه اجتماعی شناسایی شد، متهم همسر سابق شاکیه بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: متاسفانه مرتکبین هتک حیثیت در فضای سایبر با تصور اینکه انتخاب این روش تلافی جویی، ساده، بی دردسر و از همه مهم‌تر در خفا صورت می‌گیرد و احتمال به دام افتادن شان نزدیک به صفر است، مرتکب چنین جرم بزرگی می‌شوند. در صورتی که  اصلا اینطور نیست و به دام انداختن این مجرمان برای پلیس فتا به همان اندازه‌‌ای که مجرمان سایبری ظرف چند ثانیه با چند کلیک به اهداف پلیدشان می‌رسند، ساده و راحت است.

رئیس پلیس فتا استان گیلان انتشار تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی افراد را که باعث هتک حیثیت افراد می‌گردد را از چالش‌های فضای مجازی خواند و گفت: رعایت اخلاقیات همان قدر که در فضای حقیقی ضرورت دارد در فضای مجازی نیز مهم است و کاربران باید رویکرد اخلاق مدارانه داشته باشند و انتشار و به اشتراک گذاری تصاویر، کلیپ‌ها و… شخصی و خصوصی دیگران خودداری نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!