0

انتشار تصاویر غیرواقعی شهروند گنبدی در فضای مجازی

دسته بندی ها : جرایم اینترنتی و رایانه ای, هتک حیثیت 17 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 1037 بازدید
فرمانده انتظامی گنبدکاووس از دستگیری عامل انتشار تصویر غیرواقعی یکی از شهروندان که در فضای مجازی انتشار داده شده بود، ‌خبر داد.

پلیس فتا: سرهنگ “محمدعلی عسگری” اظهار داشت: در پی دریافت یک فقره پرونده قضائی به پلیس فتا شهرستان، مبنی بر شکایت فردی گواه بر انتشار تصویری غیرواقعی و قتوشاپ شده شخصی وی به همراه مطالب کذب در شبکه‌های اجتماعی مجازی، تحقیقات کارشناسان این پلیس جهت شناسایی و دستگیری متهم آغاز شد.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های فنی و تخصصی، ماموران این یگان موفق به شناسایی متهم شده و وی جهت انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا فراخوانده شد.
سرهنگ عسگری افزود: متهم که از دوستان صمیمی شاکی بود، در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شد اما با قرار گرفتن در برابر مستندات و دلایل متقن ماموران، راهی جز اعتراف برای وی باقی نماند.

این مقام انتظامی گفت: متهم در اعترافات خود بیان داشت”چند روز پیش به همراه شاکی و یکی از دوستانمان به کافی‌شاپی در سطح شهر رفتیم و در آنجا عکسی سلفی از خود گرفتیم. من با استفاده از نرم افزار فتوشاپ عکس شاکی را در کنار فرد دیگری گذاشتم و به دلیل سرگرمی و شوخی با وی آن را در شبکه‌های مختلف مجازی پخش کردم و از جرم بودن این کار اطلاعی نداشتم و هم اکنو ن از کار خود پشیمانم”.

سرهنگ عسگری خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی گنبدکاووس در پایان ضمن هشدار به افراد سودجو و فرصت طلب در فضای مجازی که باعث هتک حیثیت افراد می شوند، بیان داشت: مراقب رفتار خود در فضای مجازی باشند که هیچ حرکتی در فضای مجازی از چشمان تیزبین پلیس پنهان نخواهد ماند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده + 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!