0

انتشار اطلاعات خصوصی یکی از تهدیدات فضای سایبری برای کاربران

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از تهدیداتی که کاربران فضای سایبری را تهدید می‌کند انتشار اطلاعات خصوصی و خانوادگی آنها در این فضا است.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ محسن محمودی بیان کرد: بسیاری از کاربران اینترنت و بهره‌برداران از فضای سایبری اطلاعی از روش‌های حفظ و حراست از اطلاعات خود ندارند و با ناآگاهی وارد فضای سایبری می‌شوند که این خود زمینه را برای سوء‌استفاده کلاهبرداران و سارقان اطلاعات فراهم می‌نماید.

این مقام انتظامی افزود: پس باید دقت کنیم هم خود و هم فرزندان‌مان از روش‌های درست استفاده از این فضا و چگونگی حفظ و حراست از طلاعات موجود در آن آشنا شویم تا به راحتی در دام سودجویان گرفتار نشویم که این گرفتاری برای افرادی که مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرند تبعات زیان‌بار و غیر قابل جبرانی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: به عنوان مثال کلاهبرداران با به دست آوردن اطلاعات اقدام به اخاذی می‌کنند یا از مطالب و عکس‌های خصوصی ما برای مقاصد نادرست خود استفاده می‌کنند یا اینکه خواسته‌های نامشروع از طرف مقابل دارند که باید همه ما تلاش کنیم از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنیم. در بررسی پرونده‌هایی با چنین موضوعات مشخص می‌شود که اکثر اطلاعات منتشر شده به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و حفاظت از داده‌ها بوده است.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی توصیه کرد: ورود بی‌محابا و بدون مطالعه به این فضا منجر به بروز حوادث و پیشامدهای ناگواری را در پی خواهد داشت پس باید بر اساس نوع نیاز خود به فضای مجازی وارد شویم و این ورود باید با همراه داشتن اطلاعات کافی در این خصوص باشد ورود غیر اصولی به فضای سایبری، تهدیداتی از قبیل تهدیدات اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی و… را برای خودمان و خانواده ما در پی دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه + 17 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!