0

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و اصل ۹۰ برای حضور در کمیسیون ویژه طرح صیانت انتخاب شدند

شبکه های اجتماعی, موبایل, اینستاگرام, تلگرام - سایبرلا

کمیسیون برنامه و بودجه و اصل نود نماینده‌های خود برای حضور در کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را انتخاب کردند.

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده رودبار و الیاس نادران نماینده تهران از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد از کمیسیون اصل نود برای عضویت در کمیسیون ویژه طرح صیانت انتخاب شدند.

نصرالله پژمانفر از جمله طراحان اولیه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در مجلس دهم بود که البته این طرح در مجلس دهم مسکوت ماند و در مجلس یازدهم دوباره مورد بررسی کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.

از روز گذشته (۱۴ شهریورماه) نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی اعضای خود را برای حضور در کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی انتخاب می‌کنند.

تااین لحظه نمایندگان کمیسیون‌ اقتصادی، کمیسیون آموزش، کمیسیون فرهنگی ، کمیسیون صنایع و معادن، کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون برنامه و بودجه برای حضور در کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت انتخاب شدند.

پیشتر نمایندگان مجلس یازدهم در صحن علنی مجلس به بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی رای دادند. به این ترتیب این طرح در یک کمیسیون ویژه بدون ارسال به صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن با موافقت شورای نگهبان به صورت آزمایشی اجرایی خواهد شد.

غلامرضا منتظری از اعضای این کمیسیون گفته که فعلا چینش هیات رییسه کمیسیون ویژه و زمان برگزاری اولین جلسه کمیسیون مشخص نیست و برای برآورد و تحلیل کیفیت کار کمیسیون باید منتظر انتخاب اعضای هیات رییسه کمیسیون و برگزاری اولین جلسات باشیم.

یکی از انتقادها به بررسی این طرح در قالب اصل ۸۵ این است که این طرح در پشت درهای بسته بررسی و تصویب خواهد شد که در این مورد محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس و نمایندگان عضو کمیسون فرهنگی وعده دادند که جلسات این کمیسیون علنی خواهد بود. البته ساز و کاری برای چگونگی این موضوع مشخص نشده است.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!