0

حفاظت از رمزهای عبور را جدی بگیریم

دسته بندی ها : آنچه باید بدانید؟, سواد فضای مجازی 13 اردیبهشت 1397 مدیر سایبرلا 542 بازدید

رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: کاربران در انتخاب رمزهای عبور لوازم الکترونیکی خود دقت لازم را داشته باشند و از انتخاب رمزهای عبور ساده خودداری نمایند چراکه امکان به دست آوردن رمز توسط هکرها وجود دارد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم فخرالدین توکلی اظهار کرد: کاربران فضای سایبر روزانه با رمز‌های عبور مختلفی سرو کار دارند که این رمزها شامل رمز عبور کارت‌های بانکی، رمز عبور تلفن همراه، رمز عبور ایمیل‌، رمز عبور حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی و سایر رمزهای دیگر می‌باشد که در صورت عدم توجه کاربر به نکات امنیتی میتواند برای وی دردسر ساز شود.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: اکثر افراد برای اینکه بتوانند رمزهای عبور را راحت‌تر به خاطر بسپارند از اطلاعات شخصی خود نظیر تاریخ تولد، شماره تلفن همراه و … استفاده می‌نمایند که انتخاب این‌گونه رمز‌های ساده به راحتی توسط هکرها با کرک کردن رمز مورد هدف قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا قزوین افزود‌: کاربران برای بالا بردن امنیت رمزهای عبور  هنگام تعریف نمودن رمز، میتوانند با استفاده از حروف بزرگ و کوچک و ترکیب آنان با یکدیگر و همچنین استفاده از حروف ویژه مانند (آندرلاین،اسپیس،شارپ و …) ضریب مقاومت رمزهای عبور را در مقابل حملات از نوع “دیکشنری” تا اندازه زیادی افزایش دهند‌.

سرهنگ دوم توکلی با اشاره به یکی از پروندههای رسیدگی شده در این پلیس گفت: انتخاب رمز عبور ساده و اعتماد به نزدیکان در یکی از پروندههای سال 96 منجر به خالی شدن حساب بانکی مدیر عامل شرکت خصوصی به مبلغ 1میلیارد و 500 میلیون ریال گردید‌. افراد به این نکته توجه داشته باشند که سهل انگاری در نگهداری رمز دستگاه‌های الکترونیکی نظیر رایانه و تلفن همراه با توجه به شخصی بودن این وسایل می‌تواند چه صدمات جبران ناپذیری مانند سرقت اطلاعات شخصی و حتی هتک حیثیت به افراد وارد نماید.

وی در ادامه به کاربران توصیه کرد: برای بالا بردن امنیت خود از دادن رمز عبور خود به سایر افراد جداً اجتناب نمایند. از نوشتن رمز عبور بر روی کاغذ و گذاشتن آن بر روی میز محل کار، نزدیک کامپیوتر و یا چسباندن آن بر روی کامپیوتر، جداً خودداری نمایند. تعداد زیادی از برنامه ها امکان به خاطر سپردن رمزهای عبور را ارائه می‌نمایند، زمانی که سیستم را ترک می نمایید این قابلیت را غیر فعال نمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − 11 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!