0

امحاء کامل رسید دریافت و تغییر رمز بانکی خود را جدی بگیرد

دسته بندی ها : سواد فضای مجازی 20 آبان 1394 مدیر سایبرلا 912 بازدید

سرهنگ علیرضا آذرخش سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه که شهروندان عزیز هنگام دریافت کارت بانکی جدید مراقب باشند و پاکت مدارک کارت بانکی را به طور کامل امحاء کنند، گفت: در آخرین شگرد مجرمان سایبری مشاهده شده این افراد با جمع آوری مدراک موجود در پاکتها که در سطل زباله دستگاههای خود پرداز یا بانکها بوده از حساب مشتریان این بانکها سرقت می کنند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : علیرضا آذر درخش در تشریح شگرد این مجرمان اظهار کرد ، با توجه به وجود اطلاعات کارت بانکی افراد در پاکت مدارک همراه کارتهای بانکی و عدم دقت شهروندان در امحا این مدارک ؛  مجرمان با جمع آوری این مدارک به شماره حساب افراد دسترسی پیدا کرده و از حساب آنها برداشت می کردند.

وی افزود: لذا ضرورت دارد تا شهروندان در هنگام دریافت کارت جدید بانکی، یا تعویض و صدور مجدد آن، حتما مدارک موجود در پاکت همراه کارت بانکی را که رمزها و شماره های کارت و سایر مشخصات صاحب کارت بانکی در آن درج شده است را به طور کامل امحاء کرده و از پاره کردن و انداختن آنها در سطل های زباله دستگاههای خودپرداز یا بانکها خودداری نمایند.

این مسئول ادامه داد: حتی هنگام دریافت رمز دوم برای کارتهای بانکی در دستگاههای خودپرداز رسید این امر را نیز به طور کامل امحاء کنید که قابلیت بازیابی نداشته باشد.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به شهروندان توصیه کرد: در هنگام دریافت پاکت رمز کارت بانک خود از شعبه به سلامت و پاره نبودن پاکت دقت کنید و به محض وصول رمز کارت صادره، به دستگاه خودپرداز شعبه مراجعه و تمامی رمزهای خود را از جمله رمز کارت، رمز موبایل بانک، رمز دوم و… را تغییر دهید.

آذردرخش با بیان اینکه رمز اول و دوم کارت شما محرمانه است، گفت: از ارائه اطلاعات محرمانه کارت خود به دیگران خودداری کنید. کد CVV2 کارت شما نیز محرمانه است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!