0

الگوپذیری کودکان از بازی‌های رایانه‌ای

دسته بندی ها : بازی های رایانه ای 10 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 993 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ایلام با اشاره به رشد تکنولوژی‌ها در حوزه‌های مختلف به تبدیل شدن شخصیت‌های موجود در بازی‌های رایانه‌ای و الگوپذیری کاربران به خصوص کودکان و نوجوانان از آن‌ها هشدار داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا‌: سرهنگ جمالی در برنامه رادیویی صبح بخیر ایلام در این خصوص گفت: در ابتدا تصور بر این است که استفاده از بازی‌های رایانه‌ای فقط به عنوان نوعی سرگرمی برای کاربران مطرح است اما با بررسی نوع طراحی و اهداف بازی‌های رایانه‌ای می‌توان به تأثیرپذیری کودکان از آن‌ها پی برد که با توجه به ماهیت بازی‌ها و سازندگان آن‌ها بیشتر آثار منفی بر روی کاربران به خصوص استفاده‌کنندگان در کشور ما است.

وی در ادامه افزود: مطالعات و تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد خشونت، پرخاشگری، اعتیاد، آسیب‌های جسمی، بهداشتی، روانی و پزشکی، انزوا، افت تحصیلی، گوشه‌گیری، عدم مشارکت اجتماعی و از بین رفتن و مهارت‌های فردی بخشی از تأثیرات منفی استفاده بیش از حد از بازی‌های رایانه‌ای است.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به نفوذ و قدرت بازی‌های رایانه‌ای در شکل‌گیری و حفظ هویت و شخصیت کاربران به خصوص کودکان از والدین خواست در هنگام خرید بازی‌های رایانه‌ای مسائلی از قبیل متناسب بودن بازی با سن استفاده‌کنندگان، همخوانی با فرهنگ اسلامی را رعایت و بازی‌های فکری و تخیلی که باعث افزایش هوش و استعداد کودکان می‌شود را انتخاب نمایند.

رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه نقش خانواده‌ها و والدین در این حوزه را بسیار مهم خواند و یادآور شد: با افزایش سطح دانش و آگاهی در خصوص فناوری‌های نوین و همراهی فرزندان در فضای سایبری می‌توان از بروز بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی جلوگیری کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 + 18 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!