0

الزامات صیانت محتوایی خدمات پیامک انبوه در ایام انتخابات تصویب شد

دسته بندی ها : جرایم پیامک موبایل, قوانین و مقررات 10 خرداد 1400 کارشناس سایبرلا 425 بازدید
ارسال پیامک و ایمیل در فضای مجازی، پیامک های جعلی

کارگروه خدمات پیامکی ارزش افزوده و  پیامک انبوه در شبکه های ارتباطی، الزامات صیانت محتوایی خدمات پیامک انبوه در ایام انتخابات را تصویب نمود.

روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام کرد: با توجه به حساسیت های موجود در حوزه تبلیغات پیامک های انبوه، کار گروه در جلسه سی و یکم خود موضوع الزامات صیانت محتوایی خدمات پیامک انبوه در ایام انتخابات را در دستور کار قرار داد و طی آن الزامات مذکور را با هدف پیشگیری از بروز جرایم مختلف و همچنین حمایت از کاندیداهای محترم در ۶ بند تصویب و جهت اجرا به وزارت کشور و سایر دستگاه‌های ذیربط  ابلاغ نمود.

در این مصوبه آمده است:

  1. فهرست مواردی از تخلفات تبلیغاتی و نیز مصادیق محتوای مجرمانه در حوزه انتخابات که زمینه بروز آنها در بستر پیامک های انبوه تبلیغاتی وجود دارد، با همکاری وزارت کشور و دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تدوین و جهت ابلاغ به شرکت های پیام رسان، به دبیرخانه کارگروه ارسال شود. شرکت های پیام رسان نیز موظفند این فهرست را به پیام پردازان طرف قرارداد ابلاغ نمایند.
  2. وزارت کشور موظف است تدابیری را اتخاذ نماید که کاندیداهای ریاست جمهوری خطوط پیامکی ویژه تبلیغات شان را اعلام و نسبت به دریافت سرویس MASK (درج نام به جای شماره) برای آن خطوط در مدت زمان تبلیغات اقدام نمایند. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هماهنگی لازم برای اجرای این مهم با قید فوریت توسط اپراتورها را انجام دهد.
  3. پیام رسان ها موظفند نسبت به پایش و پیشگیری از ارسال پیامک های حاوی کلیدواژه های غیرمجاز توسط کاندیداهای ریاست جمهوری که از سوی وزارت کشور ابلاغ می شود، اقدام نمایند.
  4. جهت تشویق کاندیداها مبنی بر استفاده از بستر پیامک جهت تبلیغات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بصورت توصیه ای امکان تخفیف جهت سرویس ماسک و هزینه پیامک را از اپراتورها پیگیری نماید.
  5. شرکتهای پیام رسان موظفند تدابیر لازم برای پیشگیری از ارسال پیامک های تبلیغات انتخاباتی از خطوط پیامک خدماتی، اتخاذ نمایند.
  6. شرکتهای پیام رسان موظفند برای احراز هویت پیام پردازان در ایام تبلیغات انتخاباتی تمهیدات سخت گیرانه تری را اعمال نمایند.

یادآور می‌شود، براساس مصوبه جلسه بیست و یکم شورای عالی فضای مجازی، کارگروهی متشکل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی، دادستانی کل کشور و وزارت دادگستری وظیفه سیاستگذاری در حوزه پیامک انبوه و ارزش افزوده را بر عهده دارد.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش − 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!