الزامات صیانت محتوایی خدمات پیامک انبوه در ایام انتخابات تصویب شد
کارگروه خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه های ارتباطی، الزامات صیانت محتوایی خدمات پیامک انبوه در ایام انتخابات را تصویب نمود.
روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام کرد: با توجه به حساسیت های موجود در حوزه تبلیغات پیامک های انبوه، کار گروه در جلسه سی و یکم خود موضوع الزامات صیانت محتوایی خدمات پیامک انبوه در ایام انتخابات را در دستور کار قرار داد و طی آن الزامات مذکور را با هدف پیشگیری از بروز جرایم مختلف و همچنین حمایت از کاندیداهای محترم در ۶ بند تصویب و جهت اجرا به وزارت کشور و سایر دستگاههای ذیربط ابلاغ نمود.
در این مصوبه آمده است:
- فهرست مواردی از تخلفات تبلیغاتی و نیز مصادیق محتوای مجرمانه در حوزه انتخابات که زمینه بروز آنها در بستر پیامک های انبوه تبلیغاتی وجود دارد، با همکاری وزارت کشور و دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تدوین و جهت ابلاغ به شرکت های پیام رسان، به دبیرخانه کارگروه ارسال شود. شرکت های پیام رسان نیز موظفند این فهرست را به پیام پردازان طرف قرارداد ابلاغ نمایند.
- وزارت کشور موظف است تدابیری را اتخاذ نماید که کاندیداهای ریاست جمهوری خطوط پیامکی ویژه تبلیغات شان را اعلام و نسبت به دریافت سرویس MASK (درج نام به جای شماره) برای آن خطوط در مدت زمان تبلیغات اقدام نمایند. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هماهنگی لازم برای اجرای این مهم با قید فوریت توسط اپراتورها را انجام دهد.
- پیام رسان ها موظفند نسبت به پایش و پیشگیری از ارسال پیامک های حاوی کلیدواژه های غیرمجاز توسط کاندیداهای ریاست جمهوری که از سوی وزارت کشور ابلاغ می شود، اقدام نمایند.
- جهت تشویق کاندیداها مبنی بر استفاده از بستر پیامک جهت تبلیغات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بصورت توصیه ای امکان تخفیف جهت سرویس ماسک و هزینه پیامک را از اپراتورها پیگیری نماید.
- شرکتهای پیام رسان موظفند تدابیر لازم برای پیشگیری از ارسال پیامک های تبلیغات انتخاباتی از خطوط پیامک خدماتی، اتخاذ نمایند.
- شرکتهای پیام رسان موظفند برای احراز هویت پیام پردازان در ایام تبلیغات انتخاباتی تمهیدات سخت گیرانه تری را اعمال نمایند.
یادآور میشود، براساس مصوبه جلسه بیست و یکم شورای عالی فضای مجازی، کارگروهی متشکل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی، دادستانی کل کشور و وزارت دادگستری وظیفه سیاستگذاری در حوزه پیامک انبوه و ارزش افزوده را بر عهده دارد.
نظرات کاربران