0

اف بی آی از سرقت سورس کدهای نهادهای دولتی و خصوصی آمریکا خبر داد

سورس کد یا کد منبع نرم افزار رایانه ای

اف بی آی اعلام کرد پیکربندی نادرست یک ابزار مدیریت سورس کد (کدهای منبع) به نام «سونار کیوب» موجب سرقت حجم زیادی از این کدها از شرکت های خصوصی و نهادهای دولتی شده است.

اف بی آی از سرقت سورس کدهای (کدهای منبع) نهادهای دولتی و خصوصی آمریکا خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده که برخی هکرها توانسته اند کدهای منبع مهمی را سرقت کنند که در اختیار نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی بوده است.

این حمله هکری در آوریل سال 2020 رخ داده و اف بی آی ماه گذشته در مورد آن اطلاع رسانی کرده است. این موضوع به تازگی علنی شده است.

* جزئیات این حمله هکری سرقت سورس کدها (کدهای منبع)

اف بی آی از کاربران و مالکان ابزار سونارکیوب خواسته تا پیکربندی آن را به طور دقیق بررسی کنند.

سونار کیوب یک نرم افزار کاربردی تحت وب است که از آن برای بررسی و ایجاد زنجیره ای نرم افزاری به منظور آزمایش کدهای منبع و شناسایی آسیب پذیری های امنیتی قبل از اجرای برنامه ها و نرم افزارهای مختلف استفاده می شود.

نرم افزارهای بررسی شده در سونارکیوب بر روی وب سرورها نصب می شوند و سپس به سیستم های میزبانی کدهای منبع مانند بیت باکت, گیت هاب, گیت لب یا سیستم های مبتنی بر آزور متصل می شوند.

اف بی آی اعلام کرده که برخی موسسات دولتی و خصوصی این سیستم ها را بدون حفاظت و بر مبنای پیکربندی پیش فرض بر روی پرت 9000 به حال خود رها کرده اند و همین مساله موجب نشت اطلاعات در جولای سال 2020 شده است. تلاش برای دستیابی به جزئیات بیشتر در این زمینه در جریان است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!