0

اعترافات عامل انتشار اطلاعات مشترکان ایرانسل + متن مصاحبه

عامل ۱۹ ساله انتشار اطلاعات مشترکان تلفن همراه ایرانسل می گوید فقط برای مشهور شدن اطلاعات خصوصی افراد را در دو گروه منتشر کرده و هیچگاه فکر نمی کرد این موضوع اینقدر گسترده و حساس شود.

به گزارش سایبرلا به نقل از میزان، ابتدای هفته گذشته بود که اطلاعات 20 میلیون مشترک ایرانسل در کانال های تلگرام و فضای مجازی پخش شد. فردی با استفاده از یک ربات اقدام به انتشار اطلاعات افراد به صورت گسترده در فضای مجازی کرد. واکنش ها به این اقدام باعث شد تا پلیس فتا تحقیقاتش را برای شناسایی و دستگیری عامل انتشار اطلاعات خصوصی مشترکان ایرانسل آغاز کند و سرانجام روز گذشته موفق شد متهم را در یکی از شهرهای غربی کشور بازداشت کند.

خودش می گوید فقط یک کار از روی ساده لوحی انجام داده است تا خودش را در میان همگروهی های تلگرام در حوزه هک و ربات سازی قوی نشان دهد. عامل انتشار اطلاعات 20 میلیون مشترک اپراتور ایرانسل جزئیات بیشتری از انتشار اطلاعات مشترکان تلفن همراه و نحوه دسترسی به این اطلاعات را تشریح کرد.

خودت را معرفی کن؟

الف 19 ساله و اهل یکی از شهرهای غربی کشور هستم.

چقدر درس خوانده‌ای؟

دانشجوی کاردانی رشته نرم افزار در شهر خودمان هستم.

سابقه کیفری داری؟

خیر.

از کجا به اطلاعات مشترکان تلفن همراه دسترسی پیدا کردی؟

در یک گروه 300 نفره که بیشتر اعضای آن از برنامه نویسی سر در می‌آوردند عضو شدم. در آنجا هر کسی کاری از جمله هک و کرک را بلد بود. در این گروه بود که فایل های اطلاعات دارندگان خطوط ایرانسل را یکی از اعضای گروه ارسال کرد.

آن وقت چه کردی؟

من می‌خواستم خودی نشان دهم و بگویم که من هم برنامه نویسی بلد هستم. به همین خاطر این شماره‌ها را موقعیت خوبی دیدم تا با انتشار این اطلاعات خودی نشان دهم. چندی قبل دیدم یکی از اعضای گروه یک برنامه نوشت و مشهور شد من هم گفتم برنامه‌ای طراحی یا رباتی بسازم تا مشهور شوم.

به اطلاعات دسترسی مستقیم داشتی؟

خیر. گفتم که اطلاعات دارندگان ایرانسل را مدیر گروه در روم عمومی ارسال کرد. در آن گروه من فقط چند نفر را می شناسم.

چگونه اطلاعات را منتشر کردی؟

من برنامه نویسی بلد هستم به همین خاطر سه ربات تلگرام درست کردم و با یکی از آنها این اطلاعات را در دو گروه فرستادم. من ربات دانلود فیلم و جابه جایی فایل را هم طراحی کرده بودم.

بعد چه شد؟

چند روزی گذشت تا اینکه متوجه شدم این موضوع در تمام کشور پیچیده است. آن موقع به خودم افتخار می کردم که توانستم این کار را انجام دهم.

فکر می کردی دستگیر شوی؟

وقتی اینکار را کردم فکر نمی‌کردم دستگیر شوم وقتی متوجه شدم که این موضوع اینقدر حساس و گسترده شده است مطمئن شدم که به سراغم می‌آیند و مرا دستگیر می کنند. در این زمان بود که در خانه نشستم و هر لحظه انتظار می‌کشیدم تا بیایند و دستگیرم کنند.

هیچ وقت از این کار  پشیمان نشدی؟

وقتی که اطلاعات بسیار پخش شد پشیمان شدم و سه روز قبل بود که ربات را غیرفعال و اطلاعات را حذف کردم اما چه فایده و دیگر دیر شده بود. من تنها در دو گروه این اطلاعات را فرستادم و بقیه به آن دامن زده و باعث شدند این اطلاعات در تمامی گروه ها پخش شود.

می دانی چه مجازاتی در انتظارت است؟

من نادانی کردم و دلم به حال پدر کارگرم می سوزد. او کار کرد تا ما بزرگ شویم، اما حال مایه سرافکندگی او شدم.

حرف آخر….

پشیمانم و فکر نمی کردم کار به اینجا بکشد. من فقط با طراحی ربات اطلاعات را منتقل کردم و دسترسی به مرکز اطلاعات نداشتم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!