0

اعتراض وکلا نسبت به نحوه برخورد قضات در دادگاه‌ها

دسته بندی ها : فضای مجازی 19 مهر 1394 مدیر سایبرلا 758 بازدید

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با حضور در هشتاد و ششمین نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. سخنگوی قوه قضاییه در این نشست خبری درباره پرونده برادران «ر»، عذر قانونی برای بیان جزئیات پرونده بقایی، صدور حکم دادگاه جیسون رضاییان، ادامه رسیدگی به پرونده احمدی نژاد، ماجرای جاسوسی و تشکیل کارگروه کانون وکلا و قوه قضاییه اظهار نظر کرد.

تشکیل کارگروه مشترک بین کانون وکلا و قوه قضائیه

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در مورد اعتراض وکلا نسبت به نحوه برخورد قضات در دادگاه‌ها و دیدار اخیر هیأت مدیره کانون وکلا با رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: دلخوری به این معنا نیست که کانون وکلا از قوه قضائیه یا قوه قضائیه از کانون وکلا دلخور باشند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در یک مجموعه قضایی ممکن است فردی برخورد مناسبی با وکیل نداشته باشد و گلایه از آن باشد و یا موردی باشد که وکیل تخلف کرده یا وکیل علاوه بر تخلف، مبلغ گزافی را گرفته باشد.

اژه‌ای ادامه داد: بعضی از کسانی هستند که تحت عنوانی، مؤسسه خود را به ثبت رسانده و طبق اساسنامه حق وکالت ندارند و حق مشاوره حقوقی دارند اما کار وکالت انجام می‌دهند که هم ما و هم قانون وکلا نسبت به آن معترض هستیم.

سخنگوی قوه قضائیه به موارد مطرح‌شده در این جلسه پرداخت و گفت: در این موارد صحبت شد، همچنین در مورد بعضی از تفاسیر از مواد قانونی و قرار شد کارگروه مشترکی در این زمینه تشکیل شود که از ناحیه تخلف قاضی یا کارمند و چه در مورد اینکه وکلا تخلفی کرده یا نقل قول غلط کنند.

این مقام ارشد قوه قضائیه در مورد اظهارات وکیل تعدادی از کارگران در مورد اینکه بخش دیگر پرونده مرتضوی کیفرخواست خورده و مطرح شده اظهار داشت: مطالب شما کلی است و من چیزی را که گفته‌اید در جریانش نیستم.

وی در مورد عنوان جرم در شکایت دولت قبل از آقای جهانگیری گفت: شکایتی که انجام می‌شود بستگی به عنوان اولیه دارد و اینکه تا آخر صدق می‌کند یا نه؛ من جزئیات پرونده را نمی‌دانم.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: گاهی اوقات عنوانی که شاکی بیان می‌کند تغییر می‌کند، یا شاکی عنوان را عوض می‌کند یا بعد دادگاه تشخیص می‌دهد این عنوان نیست.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!