0

اعتراض تعدادی از کسب و کارهای آنلاین به تفکیک اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

کسب و کارهای اینترنتی و حقوق - سایبرلا

تعدادی از کسب و کارهای آنلاین در اعتراض به تفکیک اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ضمن صدور بیانیه‌ای مشترک این اقدام را آغازگر مشکلات متعددی دانسته و صراحتا با آن مخالفت کردند. آنها از وزارت صمت خواستند ضمن توقف اجرای این تفکیک نظر تخصصی کسب وکارهای اینترنتی را دریافت کند.

هنوز زیاد از اعلام لغو برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی از سوی هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی، نمی‌گذرد که از چند روز پیش موضوع موافقت وزیر صمت با تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه خدماتی و توزیعی موج دیگری از اعتراضات را از سوی اعضای این اتحادیه برانگیخته است و در آخرین واکنش، تعدادی از کسب‌وکارهای آنلاین در نامه‌ای ضمن ابراز تاسف از تاخیرهای چند باره در انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی از سوی وزارت صمت، اعلام کردند موضوع تفکیک آن اتحادیه به دو اتحادیه دیگر، موجی از نگرانی را در میان کسب وکارهای آنلاین ایجاد کرده است.

این کسب‌وکارها که شامل آپارات، اسنپ، اسنپ دکتر، اسنپ فود، ایمالز، تخفیفان، چیستا، دیجی اکسپرس، دیجی پی، دیجی کالا، دیوار، سفرمارکت، شبکه مترجمین ایران، شیپور، صباویژن، سینما تیکت، علی‌بابا، فیدیبو، فیلیمو، کارنامه، کافه بازار، کمدا و مدیانا هستند، در بخش دیگری از این نامه تاکید کرده‌اند که کسب و کارهای آنلاین نسبت به تخصصی شدن فعالیت اتحادیه موافقند.

آنها دلیل مخالفت خود با تصمیم ناگهانی و یک طرفه وزارت صمت را در نظر نگرفتن نظر تخصصی کسب و کارهای اینترنتی دانسته‌اند. در این نامه کسب‌وکارهای آنلاین همچنین به ماده ۲ و سه «قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار» اشاره و تاکید کرده‌اند دولت مکلف است جهت تدوین هر گونه لایحه و دستورالعمل، نظرات بخش خصوصی از جمله تشکل‌ها را دریافت و آن را لحاظ کند.

آنها ضمن ابراز مخالفت صریح خود با این تصمیم پیشنهاد کرده‌اند وزارت صمت ضمن توقف اجرای تفکیک اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، نظر تخصصی کسب‌وکارهای اینترنتی را دریافت کند.

پیش از این نیز ائتلاف تاد، انجمن تجارت الکترونیکی تهران و اتاق اصناف  تفکیک اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی را غیرقانونی دانسته و به آن اعتراض کرده بودند.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!