0

اصول کلی در تنظیم یک قرارداد پیمانکاری چیست؟

تنظیم قرارداد همکاری تیم استارتاپ, راه اندازی کسب و کار

قراردادهای پیمانکاری به جزییات روابط بین کارفرما و پیمانکار می پردازد. اما اصول کلی که در تنظیم یک قرارداد پیمانکاری باید حتما در نظر گرفت چیست؟ در ادامه به بررسی برخی مفاد مشترک در همه قراردادهای پیمانکاری را بیان خواهیم کرد. به عنوان مثال از در یک قرارداد پیمانکاری جهت انجام خدمات ساختمانی یا غیره حتما باید مواد زیر را تعیین کرد

طرف اول قرارداد (کارفرما) : نام و نام خانوادگی و مشخصات در این قسمت باید درج گردد .

طرف دوم قرارداد ( پیمانکار ) : نام و نام خانوادگی و مشخصات کامل پیمانکار ( کسی که ا نجام نوعی کارهای خدماتی را بر طبق خواسته کارفرما قبول نموده )  در این قسمت باید درج گردد .

موضوع قرارداد : شرح کامل موضوع انجام کار مورد نظر , به صورت کاملاً واضح و روشن در این بند درج می گردد .

مدت قرارداد : با توجه به توافق طرفین , مدت انجام کار در این قسمت به طور صریح درج می گردد .

مبلغ قرارداد : مبلغ توافق شده بین کارفرما و پیمانکار و نحوه پرداخت آن به طور کاملاً واضح و گویا در این قسمت نوشته می شود .

شرایط : تمام شرایط مورد نظر که مورد موافقت طرفین باشد , از جمله کسر مالیات , بیمه , عوارض دولتی , نحوه دریافت سپرده هایی اگر لازم باشد , از جمله سپرده حسن انجام تعهدات و غیره و سایر شرایط و مواردی که برای انجام دقیق و صحیح کار مورد نظر لازم و ضروری باشد در این قسمت درج می گردد .

فورس ماژور : شرایط فورس ماژور در این قسمت درج می گردد .

حل اختلاف : تمامی موارد احتمالی که باعث اختلاف شود و در این صورت نحوه عمل آن از طریق مراجعه به داور مورد قبول طرفین و یا مراجع صالحه قضایی در این قسمت درج می گردد.

تعداد نسخ و اعتبار قرارداد : این قرارداد در ……… نسخه و هر نسخه در ……… صفحه که تماماً دارای اعتبار واحد است تنظیم گردیده و طرفین قرارداد با آگاهی و اطلاع کامل از مفاد ماده 10 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران , آن را با امضاء خود مورد تأیید و قبول قرار داده اند .

ضمائم قرارداد : ……………………………………………………………………………………………….

محل امضاء طرف اول قرارداد ( کارفرما ) :

محل امضاء طرف دوم قرارداد ( پیمانکار) :

محل امضاء شاهدین :

1.

2.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!