0

تصویب اصول حاکم بر صدور پروانه تلویزیون اینترنتی در کمیسیون تنظیم مقررات وزارات ارتباطات

ایستنا:‌ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اصول حاکم بر ارائه خدمات تلویزیون اینترنتی و تعاملی را تصویب کرد که براساس آن متقاضیان ارائه این خدمات باید علاوه بر دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات، برای ارائه محتوا نیز از وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما مجوز دریافت کنند.

اصول حاکم بر پروانه ارائه خدمات در حوزه پخش محتوای صوتی و تصویری مبتنی بر پروتکل اینترنت – آی پی مدیا – در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید.

سال گذشته شرکت سروش رسانه – زیر مجموعه سازمان صدا و سیما با همکاری شرکت مخابرات، فاز آزمایشی این پروژه را اجرایی کرده بودند که قرار بود تا پایان سال 92 این خدمات در کشور ارائه شود، اما به دلیل نبود پروانه فعالیت، ارائه این خدمات از سوی وزارت ارتباطات تا زمان تدوین پروانه، غیرقانونی اعلام شد.

هم اکنون دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب پیش‌نویس اصول حاکم بر پروانه ارائه خدمات پخش محتوای صوتی و تصویری مبتنی بر پروتکل اینترنت (IP Media) خبر داده است.

علی‌اصغر عمیدیان گفت: براساس این مصوبه دارنده پروانه می‌تواند به صورت غیرانحصاری با استفاده از شبکه‌های ارتباطی ایجاد شده از سوی فراهم‌کنندگان شبکه، نسبت به انتشار تعاملی محتوای صدا و ویدئوی مجاز، مبتنی بر پروتکل اینترنت و بر بستر باند پهن اقدام کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به اینکه این محتوای مجاز باید در چارچوب قوانین و مقررات کشور از سوی مراجع ذیربط تائید شده باشد، افزود: میزبانی محتوای صدا و ویدئوی موضوع پروانه، باید در داخل کشور بوده و در مواردی که طبق قوانین و مقررات کشور درباره محتواهای صدا و تصویر، اخذ مجوز از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مراجع الزامی باشد، دارنده پروانه موظف است قبل از ارائه محتوا، مبتنی بر پروتکل اینترنت و بر بستر باند پهن، مجوزهای لازم را دریافت کند

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!