0

توییچ اشتباه در پیکربندی را عامل هک سرورهایش اعلام کرد

دسته بندی ها : هک نفوذ کرک 17 مهر 1400 کارشناس سایبرلا 312 بازدید
دانلود نمونه شکواییه هک و نفوذ به سایت و سرور

سرویس استریم توییچ مدعی است خطایی در پیکربندی سرورهای این شرکت احتمالا به هکرها اجازه داده به اطلاعات حساس آن‌ها دسترسی پیدا کنند. توییچ همچنان در حال ارزیابی این رخداد است و تمام کدها و کلیدهای استریم را بازنشانی کرده است.

شرکت توییچ در بیانیه‌ای می‌گوید رخنه امنیتی به سرورهای این شرکت تحت تاثیر تغییر در پیکربندی سرورها به وجود آمده و باعث نشت برخی اطلاعات شده است. با این حال، هنوز تایید نشده که آیا تمامی اطلاعات افشایی درست و واقعی است یا نه.

سرویس پخش زنده توییچ که به شرکت آمازون تعلق دارد، از ادامه تحقیقات درباره تاثیرات این رخنه اطلاعاتی خبر داده است. توییچ می‌گوید فعلا هیچ سندی مبنی بر دسترسی هکرها به اطلاعات احراز هویت کاربران در دست نیست. به‌علاوه، این شرکت اطلاعات کارت اعتباری کاربران را ذخیره نمی‌کند، بنابراین چنین اطلاعاتی به دست هکرها نیفتاده است.

بیانیه جدید توییچ نشان می‌دهد که این شرکت در حالت بحرانی به سر می‌برد و کارشناسان در تلاشند تا متوجه شوند که این نشت اطلاعاتی تا چه اندازه وخیم بوده است. توییچ می‌گوید یکی از کارمندان این شرکت سروری را که دربرگیرنده اطلاعات خصوصی کاربران بوده به اشتباه پیکربندی کرده و همین باعث شده هکرها بتوانند به سیستم‌ها نفوذ و اطلاعات را دریافت کنند. با این حال، گفته نشده که این اشتباه چه زمانی رخ داده است.

کاربری ناشناس روز چهارشنبه اطلاعات سرویس توییچ را در یک انجمن گفتگوی آنلاین به اشتراک گذاشت. این فایل شامل کد منبع توییچ، اطلاعات پرداخت استریمرها و حتی جزئیات مربوط به پروژه‌های منتشر نشده بود. شماری از استریمرها تایید کرده‌اند که اطلاعات درآمد آن‌ها واقعا در این پایگاه داده وجود دارد.

چند روز پیش، فیسبوک هم پس از بروز یک قطعی چند ساعته در تمام سرویس‌های خود از جمله فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ اعلام کرد که این قطعی به دلیل اشتباه در تغییر پیکربندی روترهای این شرکت به وجود آمده است. البته همین دیشب برای دومین بار در طول یک هفته، عملکرد برخی سرویس‌های این شرکت دچار اختلال شد و فیسبوک دلیلش را تغییر در پیکربندی عنوان کرد.

منبع: دیجیاتو

نمونه شکواییه هک, نفوذ به سایت و سرور

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!