0

اسکمیرها در کمین مسافران نوروزی

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در توصیه به مسافران نوروزی گفت: مسافران نوروزی مراقب باشند تا در دام اسکمیرها نیفتند.

به گزارش سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم  علیرضا آذردرخش با بیان اینکه امروزه شهروندان کمتر پول نقد همراه خود دارند و بیشتر از طریق کارت های بانکی خرید می کنند، اظهار کرد: لازم است مسافران نوروزی در هنگام پرداخت بهای کالاها و خدمات خریداری شده خود شخصا اقدام به کشیدن کارت و وارد کردن رمز بانکی بکنند و رمز و کارت خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند.

وی افزود: مسافران نوروزی در هنگام کشیدن کارت در دستگاه های کارتخوان مراقب باشند دستگاه های کارتخوان سالم باشد و مواردی مثل چسب خوردن یا قطعات اضافی بر روی آن نصب نباشد، چرا که در صورت چسب خوردگی یا قطعات اضافه امکان اسکیمر  وجود دارد.

سرهنگ آذردرخش در توضیح اسکیمر افزود: مجرمان با نصب ابزاری پیشرفته در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی در دستگاه کارتخوان، قادر است تمامی اطلاعات کارت بانکی را کپی کرده و اطلاعات کارت را بخواند. بنابراین احتمال اینکه دستگاه های کارتخوان در اختیار فروشگاه ها دارای سخت افزارهای اسکیمری باشد وجود دارد.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه به هیچ عنوان کارت را در اختیار فروشندگان قرار ندهید، تاکید کرد: به هیچ عنوان رمز بانکی خود را به فروشندگان نگوید بلکه خود مسافران نوروزی باید عملیات بانکی را نجام دهند.

وی در توصیه به مسافران نوروزی خواست تا دقت نمایند در دام اسکیمر برخی فروشندگان گرفتار نشوند و ادامه داد: حتما در خریدها دقت نمایند که در کجا و کدام مغازه کارت کشیده اند و رقم آن مهم نیست، چرا که شاید شما برای یک خرید چند هزار تومانی به دام اسکمیرها بیفتید و اینکه فقط در خریدهای گران دقت نمائید کافی نیست.

سرهنگ آذردرخش تاکید کرد: متاسفانه باید گفت علت اصلی وقوع جرائم اینترنتی سهل انگاری کاربران می باشد، اگر رمز عبور را خود  مشتری در دستگاه وارد کند و عملیات پرداخت با دقت و بدون حضور دیگران انجام دهد هیچگاه مجرمان نمی توانند از چنین شگردهای استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مسافران در صورت گرفتاری در دام اسکمیرها در طول سفر سریعا رمز بانکی خود را تغییر دهند، یادآور شد: تغییر رمز بانکی به صورت دوره ای و متناوب کمک زیادی می کنند تا افراد در دام اسکیمرها نیفتند.

سرهنگ آذردرخش در پایان با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند. پلیس فتا در ایام نوروز نیز آماده خدمت رسانی به کاربران محترم است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!