0

هم بنیان گذار اسنپ دکتر: اسنپ دکتر به فعالیت خود ادامه می‌دهد

دسته بندی ها : کسب و کارهای اینترنتی 28 مهر 1400 کارشناس سایبرلا 568 بازدید
خرید اینترنتی دارو, داروخانه آنلاین

هم بنیان گذار اسنپ دکتر اتهامات وارد شده از سوی سازمان غذا و دارو را غلط دانسته و می‌گوید که فعالیت این مجموعه مانند قبل ادامه خواهد داشت.

روز قبل محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، پلتفرم‌های آنلاین سلامت را ناصرخسروی مجازی خواند و این مسئله واکنش اسنپ‌دکتر را برانگیخت. اسنپ‌دکتر در جوابیه خود گفته بود داروی غیرمجاز نمی‌فروشد و حق پیگیری قانونی این اتهامات را برای خود محفوظ می‌داند. حالا گل‌رخ داوران، هم‌بنیان‌گذار اسنپ‌دکتر تاکید می‌کند که شفاف نیست منظور سازمان غذاودارو، اسنپ‌دکتر بوده است یا سایر مجموعه‌ها اما این‌ حرف‌ها اتهام است و اگر چنین مواردی وجود داشته است، باید آن را به اطلاع ما برسانند.

اتهامات به اسنپ‌دکتر و پلتفرم‌های مشابه در حالی وارد می‌شود که این مجموعه‌ها به طور مستقیم به کاربران خود دارویی نمی‌فروشند؛ بلکه مجموعه‌های واسطی هستند که کاربر را به داروخانه وصل می‌کنند و دارو را به دست مردم می‌رسانند. داوران، هم‌بنیان‌گذار اسنپ‌دکتر نیز با ابراز تعجب از این موارد می‌گوید مسئول فنی یک داروخانه، برخی از داروها چه در حالت حضوری یا در آنلاین بدون نسخه نمی‌فروشد.

چند روز قبل گزارشی از اتاق بازرگانی در رسانه‌ها منتشر شد که سازمان غذا و دارو از برخی از این پلتفرم‌ها شکایت قضایی کرده است، شکایتی که چرایی آن توضیح داده نشده بود.

داوران در این باره توضیح می‌دهد: «شکایت‌هایی که توسط سازمان غذا و دارو از ما شده به دلیل تبلیغات و فروش خارج از شبکه توزیع دارویی بوده است که هردوی این اتهامات، غلط است. چرا‌که خود پلتفرم اسنپ‌دکتر دارویی به فروش نمی‌رساند و کسانی که دارو را تهیه می‌کنند، داروخانه‌ها هستند.»

داوران با بیان اینکه ما علاقه‌مند به تعامل با نهاد‌های مربوطه هستیم، می‌گوید: «ما در تمام مصاحبه‌های خود با رسانه بارها اعلام کردیم مایلیم با انجمن داروسازان و سازمان غذا و دارو تعامل داشته باشیم اما به نظر می‌رسد از سوی این نهادها ترسی مبنی بر حذف داروساز یا مسئول فنی داروخانه وجود دارد. این درحالی است ک اسنپ پلتفرم واسط بین خریدار و داروخانه است و ما اتفاقا تمرکز بیشتری روی نقش داروخانه و مسئول فنی داریم و در این فرایند نقش آنها کمرنگ نخواهد شد.»

هم‌بنیان‌گذار اسنپ‌دکتر در خصوص ادامه فعالیت خود، با تاکید براینکه ما مجوز خود را از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی دریافت کرده‌ایم، می‌گوید:‌ «با توجه به اینکه مواردی که مارا به آن متهم کرده‌اند، هیچ‌کدام صحت ندارد، ما به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.»

منبع: پیوست

مطالب مرتبط: اسنپ دکتر در پاسخ به انتقاد سازمان غذا و دارو: داروی غیر مجاز نمی‌فروشیم

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو + 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!