0

اسامی حدود 1500 شرکت صوری و فاکتور فروش منتشر شد

دسته بندی ها : مالیات 8 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 477 بازدید

سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: اسامی حدود 1500 شرکت صوری و فاکتور فروش به منظور آگاهی مودیان مالیاتی، از طریق سامانه عملیات اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده سازمان منتشر شد.

ایرنا: سازمان امور مالیاتی در این اطلاعیه آورده است؛ تخلفاتی نظیر کدفروشی، فاکتور فروشی و ایجاد شرکت های کاغذی که به طور عمده با هدف کتمان درآمد واقعی فعالان اقتصادی و ارایه اطلاعات و اسناد و مدارک خلاف واقع به منظور فرار مالیاتی صورت می گیرد، همواره از زمینه های مهم فساد اقتصادی در کشور بوده که نظام اقتصادی و مالی کشور را با چالش هایی روبرو کرده است.

این اطلاعیه افزود: تا چند سال پیش، آگهی های متعددی در ارتباط با واگذاری امتیاز کد اقتصادی افراد و یا شرکت های صوری و فروش فاکتورهای جعلی در روزنامه ها به چشم می خورد که این موضوع سبب شد؛ سازمان امور مالیاتی بطور جدی برخورد با این روزنامه ها و نیز مرتکبان اخلال در نظام اقتصادی کشور را در دستور کار خود قرار دهد و اطلاع رسانی وسیعی را در ارتباط با شناسایی این شرکت ها و افراد و جرایم مربوط به آن به اجرا درآورد.

سازمان امور مالیاتی یادآور شد: با اجرای ماده 169 مکرر (قانون قبلی مالیات های مستقیم) و ارایه شماره اقتصادی به فعالان اقتصادی، ابعاد گسترده ای از فعالیت شرکت های کاغذی به عنوان یک پدیده و معضل اقتصادی رایج در همه نظام های اقتصادی، آشکار شد.

همچنین؛ همزمان با گسترش فعالیت این شرکت ها، کارگروه مقابله با شرکت های کاغذی در سازمان امور مالیاتی تشکیل و با پیگیری واحدهای نظارتی این سازمان و همکاری ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور، حدود 1500 شرکت کاغذی شناسایی و اسامی آنها از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای تشکیل پرونده به قوه قضاییه اعلام شد و برخی نهادها از جمله وزارت کشور، وزارت اطلاعات و موسسات بانکی و … در جریان قرار گرفتند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: اکنون بانک اطلاعاتی از لیست سیاه این شرکت ها در سازمان امور مالیاتی ایجاد و جهت تسهیل دسترسی عموم به نام این شرکتها، لیست مذکور در سامانه عملیات اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته است.

بر اساس این اطلاعیه؛ از انجا که کدفروشی و فاکتور فروشی به عنوان یک تخلف اقتصادی در خارج از سازمان امور مالیاتی اتفاق می افتد، این امر ضرورت آگاه سازی مودیان مالیاتی را دو چندان می کند؛ بدین منظور سازمان امور مالیاتی، اطلاع رسانی وسیعی برای مودیان مالیاتی و کارکنان نظام مالیاتی به عمل آورده، نرم افزار شناسایی اسناد صادره از سوی این شرکت ها نیز تهیه و مورد بهره برداری قرار گرفته و اسناد به دست آمده از این شرکت ها به محاکم قضایی در نقاط مختلف کشور ارسال شده است.

این اطلاعیه در ارتباط با پرونده تخلف اقتصادی شرکت های کاغذی که از سوی سخنگوی دستگاه قضا؛ بازتاب عمومی داشت، نیز آورده است: این شرکت ها در خارج از سازمان اقدام به فروش فاکتورهای غیرواقعی می کرده اند که از سوی سازمان امور مالیاتی و وزارت اطلاعات شناسایی و پرونده آنان به قوه قضاییه ارسال شده است؛ دو تن از کارکنان سازمان امور مالیاتی نیز که با این شرکت ها همکاری داشته اند؛ پس از تشکیل پرونده به قوه قضاییه معرفی شدند و پرونده آنان در حال رسیدگی است.

این اطلاعیه می افزاید: با پیگیری دفتر مرکزی حراست سازمان امور مالیاتی، اسامی حدود یک هزار شرکت صوری دیگر که اقدام به صدور فاکتور غیر واقعی کرده اند، به زودی نهایی شده و از طریق سایت عملیات اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده در اختیار مودیان قرار می گیرد.

سازمان امور مالیاتی کشور در خاتمه از همکاری قوه قضاییه، وزارت اطلاعات؛ نهادهای نظارتی برای برخورد قضایی و اطلاعاتی با متخلفان و همچنین از عملکرد پرسنل نظام مالیاتی قدردانی و اعلام کرد: از مودیان مالیاتی تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بحث کدفروشی یا فاکتور فروشی از سوی افراد یا شرکت های کاغذی، مراتب را به اداره امور مالیاتی مربوطه و یا دفتر مرکزی حراست به شماره تلفن 39903752 و یا دادستانی انتظامی مالیاتی به شماره تلفن 33967811 گزارش کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده − نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!