0

از پیشنهاد ازدواج در شبکه های اجتماعی تا اخاذی اینترنتی

دسته بندی ها : جرایم اینترنتی و رایانه ای 19 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 1252 بازدید
فرمانده انتظامی شهرستان “بم” از دستگیری فردی با اسم مستعار “امیر علی” که در فضای مجازی از طریق فریب و پیشنهاد ازدواج در صدد اخاذی از دختران جوان بود، خبر داد.
پلیس فتا: سرهنگ”محمد رضا فداء” اظهار داشت :خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا بم و ارائه مرجوعه قضائی مدعی شد فردی با نام مستعار “امیرعلی” از طریق شبکه های اجتماعی با وعده ازدواج وی را به خانه ای دعوت و به طور پنهانی از او فیلم تهیه کرده است. شاکی در اظهارات خود بیان داشت که متهم با تهدید به انتشار فیلم ها از وی مطالبه پول و درخواست های غیر اخلاقی کرده است.وی افزود: کارشناسان پلیس فتا بم با توجه به حساسیت پرونده و گزارش چند مورد مشابه بدون فوت وقت اقدامات تخصصی خود را برای شناسایی متهم آغاز کردند.
سرهنگ “فداء” اضافه کرد: ماموران با انجام تحقیقات و اقدامات فنی گسترده هویت متهم که در شبکه های اجتماعی با نام کاربری مستعار مرتکب اقدامات مجرمانه شده بود را شناسایی و فرد مذبور را پس از هماهنگی های لازم قضایی دستگیر کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهم به بزه انتسابی تصریح کرد: والدین برای پیشگیری از این قبیل مسائل لازم است به دختران و پسران نوجوان خود بیاموزند که شبکه های اجتماعی محیط امنی برای طرح مسائل خصوصی و انجام درخواست های افراد ناشناس نیست.

فرمانده انتظامی بم با تاکید بر اینکه افراد تبهکار هویت خود را در فضای مجازی فریبنده جلوه می دهند توصیه کرد:شهروندان به ویژه بانوان و دختران جوان بایستی در مواجهه با پیشنهاد های افراد فرصت طلب که با برانگیختن عواطف و احساسات مطرح می شود با هوشیاری و تفکر رفتار کنند تا از صدمات و آسیب های جبران ناپذیر آن در امان باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!