0

ارسال پیام های توهین آمیز با حساب های کاربری مختلف

دسته بندی ها : تهدید در فضای مجازی 13 مهر 1397 مدیر سایبرلا 426 بازدید

افراد متخلف و مجرم با تصور اینکه شناسایی آنها در بستر اینترنت، مشکل و یا غیر ممکن است، اقدام به انجام انواع جرم‌ها و مزاحمت‌ها می‌نمایند. از جمله این جرم‌ها که متاسفانه از شیوع بالایی نیز برخوردار است، توهین به دیگران در این بستر می‌باشد که مطابق قانون جرم و دارای مجازات است.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ شاهین حسنوند اظهار کرد: در این رابطه شخصی به پلیس فتا مراجعه کرده و اظهار داشت مدتی پیش کاربری ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام شروع به ارسال پیام‌های توهین آمیز به بنده نموده و باعث سلب آسایش من و خانواده‌ام شده است.

وی افزود: با ثبت اظهارات شاکی، پرونده‌ای در پلیس فتا تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان فتا قرار گرفت. در بررسی‌های فنی و تخصصی انجام شده، شماره تلفن همراه ایجاد کننده این حساب کاربری مشخص گردید.

سرهنگ حسنوند با بیان اینکه توهین به افراد و نشر اظهارنظرهای توهین آمیز علیه دیگران در صفحات، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی از نظر قانون جرم محسوب می‌شود، گفت: این موضوع در قانون جرایم رایانه‌ا‌ی در نظر گرفته‌ شده و پلیس فتا به ‌عنوان ضابط قضایی به صورت جدی با اینگونه جرم‌ها برخورد می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی ‌در تشریح شیوه انجام این جرم ادامه داد: فرد مذکور از شگردهای متعددی جهت مخفی نمودن هویت خود استفاده نموده بود، ولی با زیرکی کارشناسان پلیس فتا هویت وی کشف شده و مشخص گردید که شماره تلفن به دست آمده از فرد توهین کننده همچنان فعال بوده و متهم با تصور اینکه در صورت استفاده از حساب کاربری ناشناس و به کارگیری چندین شماره تلفن، پلیس قادر به شناسایی وی نخواهد بود و هیچ‌گاه دستگیر نمی‌شود، کماکان مشغول اقدامات مجرمانه خود بود.

با اقدامات تکمیلی، هویت متهم نیز کشف گردیده و در ادامه محل حضور وی شناسایی شد. با توجه به حضور متهم در یکی از استان‌های همجوار، پرونده جهت صدور نیابت قضایی به دادسرا ارسال گردید.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: با توجه به کیفیت و نوع توهین، مجازات آن نیز متفاوت خواهد بود، چه اینکه برخی مصادیق توهین مجازات‌هایی سنگین نیز در پی خواهد داشت. بنابراین توهین چه در فضای مجازی و چه به صورت پیامک واقع شده باشد، شهروندان می‌توانند به آنها استناد نمایند و برای اثبات وقوع توهین و مجازات نمودن توهین‌کننده به دادسرا مراجعه کرده و شکایت کیفری خود با عنوان توهین را مطرح نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!