0

ادعاهای آی ام اس ماینینگ را باور نکنید

فریب و اغوا, تله سرمایه گذاری, کلاهبرداری مالی و اقتصادی

آی ام اس ماینینگ به آدرس imsmining.com با ادعای استخراج بیت کوین و اجاره دستگاه ماینر در حال فریب و جذب سرمایه کاربران است.

مدتی است این وب سایت با عنوان استخراج بیت کوین و اجاره دستگاه ماینر  اقدام به ارائه طرح درآمدی و سپرده پذیری در قالب آن نموده است.

افرادی که مایل به سپرده گذاری در این طرح هستند می بایست پس از ثبت نام و فعال سازی از طریق رمزارزهایی همانند پرفکت مانی و بیت کوین حساب خود را شارژ نمایند تا بتوانند ماینر اجاره کنند.

طرح های ارائه شده به 10 شکل متفاوت بوده و در آنها ادعای پرداخت  سود 0.7 تا 1.5 درصد مطرح شده است. مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری از حداقل 100 دلار تا 15000 دلار تعیین شده است.

علی رغم تلاش های مدیران سایت در مشروعیت بخشی به فعالیت آن نکاتی در بررسی عملکرد سایت به چشم می خورد که ضرورت خودداری کاربران از سرمایه گذاری در آی ام اس ماینینگ را مطرح می سازد.

برخی از ادعاهای غیرواقعی آی ام اس ماینینگ:

• یکی از ادعاهای این سایت کسب مجوز و قرار گرفتن نماد اعتماد الکترونیک بر روی آن است؛ درحالی که بررسی ها نشان می دهد نامی از شرکت با مشخصات فوق در روزنامه رسمی و ثبت شرکت ها وجود ندارد و با کلیک بر روی نماد به سایتی جعلی به آدرس trustsealenamed.online هدایت می شوید؛ در حالی که آدرس صحیح و معتبر سایت می بایست trustseal.enamed.ir باشد.

• در خصوص عملکرد سایت به ویژه نحوه اجاره ماینر، مالکان سایت و آدرس دقیق دفاتر آن اطلاعات دقیقی ارائه نشده است.

• در سایت ادعا شده که شرکت دارای جواز تأسیس برای استخراج رمزارز است در حالیکه حتی در وجود صحت این ادعا تنها دارا بودن مجوز تأسیس برای استخراج بیت کوین کافی نبوده و می بایست پس از صدور جواز تأسیس، اطلاعات جواز به منظور تأمین برق مورد نظر در سامانه وزارت نیرو ثبت شود تا پس از گذران مراحل  تعیین شده، پروانه بهره برداری صادر شود.

هر یک از عوامل فوق به عنوان سندی بر قابل اعتماد نبودن طرح و بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در آن است. سرمایه تان را در طرح های شبه انگیز وارد نکنید.

منبع: ایران هشدار

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. کیانی گفته :
    01:14 1399/11/21

    با سلام،
    شرکت آی ام اس ماینینگ یک شرکت کلاهبردار پانزی در خصوص کلود ماینینگ بیت کوین است! مراقب باشید در آن سرمایه گذاری نکنید (دلاری یا بیت کوینی) که سرمایه دلاری یا بیت کوینی شما بر باد خواهد رفت! جهت اطلاعات تکمیلی در خصوص این شرکت، به کانالهای تلگرامی “وب آموز” یا “مالباختگان شرکت کلاهبردار آی ام اس ماینینگ” مراجعه نمایید.
    با سپاس

  2. علی گفته :
    11:31 1400/03/21

    این سایت … کلی سرمایه مردم ساده لوح را گروگان گرفته و با وعده های سر خرمن،یه عده بدبخت را الاف کرده لطفا مراجع قانونی رسیدگی کنند،اصلا چرا این فضای مجازی انقدر بی در و پیکره که هر ….. از راه میرسه مردم را …. ،به داد این مردم برسید.عوامل پشت پرده آی ام اس ماینینگ را به سزای اعمالشون برسونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!