0

اطلاعیه سازمان نصر برای دریافت پیشنهادها در راستای کاهش تاثیرات کرونا بر کسب و کارها

دسته بندی ها : سازمان نظام صنفی رایانه ای, کسب و کار 18 فروردین 1399 کارشناس سایبرلا 450 بازدید
سازمان نظام صنفی رایانه ای - سایبرلا

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با صدور اطلاعیه‌ای از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات درخواست کرد تا با ارسال مشکلات، آسیب‏‌ها و زیان‌هایی که به واسطه بحران گسترش ویروس کرونا برای کسب ‏و کارها به وجود آمده، راهکارها و پیشنهادهای خود را در زمینه نحوه ادامه فعالیت کسب ‏‌و کارها در این شرایط را به این سازمان ارائه دهند. سازمان نصر هدف از جمع‌آوری این نظرات را مطالبه‌گیری از دستگاه‌های دولتی اعلام کرده است.

حدود ۲ ماه از شیوع گسترش ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و در این مدت کسب‌وکارهای بسیاری متحمل ضرر و زیان‌ شدند. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به منظور رسیدگی به مشکلات و مسائل کسب ‏و کارها دراین شرایط و پس از بحران، اسفندماه سال گذشته دبیرخانه بحران را تشکیل داد. در راستای این اقدامات ۱۶ فروردین ماه نیز این سازمان در اطلاعیه‌ای از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات درخواست کرد تا در هفته پیش رو پیشنهادها و راهکارهای خود را برای مدیریت این شرایط و نحوه ادامه فعالیت کسب‌وکارها با وجود مشکلات و آسیب‌ها به این دبیرخانه ارائه دهند تا زمینه مطالبه از دستگاه‌های ذی‌ربط فراهم شود.

در اطلاعیه سازمان نصر کشور آمده است: «همانگونه که مستحضرید با طولانی‌تر شدن شرایط ویژه‌ای که به علت شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آمده، تبعات و مشکلات ناشی از آن نیز بروز بیشتری پیدا کرده است. طبیعتا طولانی شدن زمان بحران و ادامه روند فعلی بر پیچیدگی شرایط خواهد افزود و تاثیرات فراوانی را بر کسب ‏و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد گذاشت.»

براساس این اطلاعیه ادامه روند فعلی و تداوم این شرایط از میزان تحرک فعالان اقتصادی می‌کاهد و تداوم فعالیت آنها با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد کرد. از طرف دیگر با کاهش این بحران نیز، تبعات و مشکلات اقتصادی ناشی از آن بر فضای کسب و کار تاثیرات نامطلوب گسترده‌ای خواهد داشت. سازمان نصر کشور معتقد است برای ادامه فعالیت کسب ‏و کارها در شرایط فعلی و همچنین برای کاهش تاثیرات میان مدت و بلند مدت این بحران نیاز به اتخاذ تدابیر و تصمیمات ویژه‌ای از سوی تشکل‏‌ها، نهادهای ذیربط و فعالان اقتصادی در این حوزه هستند.

سازمان نصر همچنین به اطلاعیه خود در مورد دبیرخانه بحران اشاره و نوشته است: «همانطور که در اطلاعیه پیشین سازمان آمده، دبیرخانه مستقلی برای این منظور راه‌اندازی شده تا نظرات و پیشنهادهای فعالان این حوزه را جمع‌آوری کند.»

براساس این اطلاعیه محورهای اصلی فعالیت دبیرخانه عبارتند از شناسایی چالش های کسب و کارهای حوزه، جمع‌آوری راهکارهای پیشنهادی برای مواجهه با چالش‌های شناسایی شده، اعلام چالش‌ها و راهکارها به دولت و حاکمیت و پیگیری اجرای آنها به عنوان یک مطالبه عمومی صنفی و معرفی نماینده به ارگان‌های دولتی و حاکمیتی برای حضور در کارگروه‌های تشکیل شده برای اجرای راهکارهای پیشنهادی.

این سازمان در اطلاعیه خود از کلیه فعالان اقتصادی در این حوزه دعوت کرده تا ضمن بیان مشکلات، آسیب‏‌ها و زیان‌هایی که به واسطه این بحران برای کسب و کارها به وجود آمده است، راهکارهای پیشنهادی خود را هم در زمینه نحوه ادامه فعالیت کسب‏ و کارها در شرایط فعلی و هم در زمینه کاهش تاثیرات اقتصادی نامطلوب بحران بر کسب‏ و کارها برای این دبیرخانه به نشانی الکترونیکی (info@irannsr.org) ارسال کند.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده − دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!