0

اخطار پلیس فتا به صفحات و کانال های دارای محتوای نامتعارف

دسته بندی ها : اخلاق فناوری اطلاعات, پلیس فتا 24 اردیبهشت 1402 کارشناس سایبرلا 201 بازدید
سرهنگ رامین پاشایی, پلیس فتا

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا ، در راستای پاکسازی و حذف محتواهای نامناسب و مغایر با شئونات اخلاقی از صفحات و کانال های اشخاص در فضای مجازی هشدار داد .

سرهنگ “رامین پاشایی” در تشریح این خبر بیان داشت : در راستای اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در خصوص “پاکسازی فضای مجازی از محتواهای غیر اخلاقی” که تهدید کننده امنیت روانی خانواده ها می باشد ، ضمن رصد صفحات و کانال های فعال در فضای مجازی، در صورت مشاهده هر گونه محتوای نامتعارف و مغایر با شئونات اخلاقی؛ برخورد با مرتکبان کما فی السابق در دستور کار پلیس فتا کل کشور قرار دارد .

این مقام مسئول افزود: بیشترین حجم تولید و انتشار محتواهای نامناسب مربوط به تبلیغات صفحات تجاری فعال در حوزه مزون های لباس زنانه و مردانه ، مدلینگ ، سالن های زیبایی ، پیکر تراشی و باشگاه های ورزشی است که تعدادی از فعالان این حوزه پس از دریافت اخطار و تذکر تلفنی از پلیس فتا نسبت به حذف محتوای نامناسب اقدام نموده اند.

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا تصریح کرد: در این رابطه مجددا به صاحبان اینگونه کسب و کارها اخطار می دهیم تا قبل از رصد و تشکیل پرونده قضائی شخصا نسبت به حذف محتواهای نامتعارف از صفحات و کانال های خود اقدام کنند.

وی بیان داشت : با توجه به حجم بالای تماس های مردمی و گزارشات دریافتی از سوی کاربران گرامی و فهیم فضای مجازی مبنی بر برخورد با جرایم مذکور ؛ اولویت برخورد با مرتکبان تخلف در این حوزه در ابتدا تماس تلفنی و احضار مبنی بر ارشاد و حذف محتواهای نامناسب بوده و در صورت عدم توجه و تکرار مجدد؛ پرونده علیه آنها تشکیل و به محاکم قضائی ارسال خواهد شد.

منبع: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!