0

اخاذی از دختران جوان به بهانه ازدواج

دسته بندی ها : فضای مجازی 3 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 410 بازدید

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت:شخصی که در شبکه های اجتماعی موبایلی با اغفال دختر 17 ساله ای برای او ایجاد مزاحمت کرد و اقدام به تهدید و اخاذی نموده بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسن محمدنژاد گفت: در پی شکایت احدی از شهروندان استان، با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت؛ شخصی با  معرفی خود در یکی از شبکه های اجتماعی پیام رسان دختر 17 ساله ام را اغفال نمود و با او طرح دوستی ریخته و به بهانه ازدواج با او به عکس‌های شخصی وی دست یافت و سپس وی را تهدید کرد که در صورت عدم واریز وجه درخواستی به حساب بانکی‌اش، تصاویر وی را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد.از این رو تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم.

سرهنگ محمدنژاد گفت: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار گرفت و با بررسی های فنی به عمل آمده، متهم به هویت معلوم اهل و ساکن شهریار شناسائی گشت.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا استان در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضائی و با اخذ نیابت قضائی به شهرستان مذکور اعزام وبا  هماهنگی و همکاری پلیس فتا غرب استان تهران متهم جلب و دستگیر شد و سیستم های رایانه ای و مخابراتی وی جمع آوری گردید.

سرهنگ محمدنژاد در ادامه افزود: متهم در اعترافات به عمل آمده ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت؛ از عید سال جاری با شاکیه در شبکه اجتماعی آشنا شدم و بعد از یک ماه مسئله ازدواج با او را مطرح کردم و از وی درخواست عکس های شخصی اش را نمودم.

وی گفت: متهم در ادامه بعد از گذشت چند ماه از رابطه خود با شاکیه، تقاضای وجه نقد از او نمود و تهدید کرد که در صورت عدم واریز وجه درخواستی به حساب بانکی اش، عکس های وی را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد.

سرهنگ محمدنژاد گفت: با بررسی گوشی تلفن همراه متعلق به متهم، تعداد زیادی از عکس های متعلق به دختران جوان دیگر کشف گردید.در نهایت با توجه به اعتراف متهم به بزه انتسابی، پرونده در معیت طرفین به دادسرا ارسال و برای متهم قرار قانونی مناسب صادر گردید.

وی با بیان اینکه مراقبت از عکس ها و تصاویر خصوصی امری مهم است،هشدار داد: به هیچ عنوان عکس های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه های اجتماعی قرار ندهید و فراموش نکنید افراد آنلاین که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند غریبه بوده و هیچگونه اطلاعاتی را برای آنها به اشتراک نگذارید.

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان گفت: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!