0

آیین نامه “جمع آوری و استناد پذیری ادله دیجیتال” تصویب شد

دسته بندی ها : ادله دیجیتال 15 مرداد 1393 مدیر سایبرلا 2536 بازدید

رئیس پلیس فتا ناجا از تصویب آیین نامه”جمع آوری و استناد پذیری ادله دیجیتال” خبر داد و با توجه به اینکه استناد پذیری ادله دیجیتال یکی از مهمترین ارکان پی جویی جرایم سایبری می باشد از رییس قوه قضاییه در خصوص تصویب این آیین نامه تقدیر و تشکر کرد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: ” سردار سید کمال هادیانفر” رئیس پلیس سایبری کشور در تشریح این خبر اظهار داشت، رسیدگی و پی جویی جرایم سایبری در تمام مراحل؛ اقدامی بسیار فنی ، تخصصی و دارای استانداردهای خاص می‌باشد؛ مخصوصاً زمانی که یک جرم سایبری بین المللی دو یا چند پلیس سایبری را در نقاط مختلف دنیا درگیر می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پلیس‌های سایبری برای اثبات جرم باید استنادپذیری ادله دیجیتال جرم سایبری را به بهترین شکل ممکن و براساس آخرین استانداردهای دنیا اعمال نمایند.
سردار هادیانفر در ادامه به قانون جرایم رایانه ای مصوب در سال 1388 اشاره کرد و گفت : براساس ماده 54 این قانون مقرر شد وزارت دادگستری با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آیین نامه استناد پذیری ادله دیجیتال جرم را تدوین و پس از تصویب و امضاء ریاست قوه قضاییه به دستگاه های بهره بردار (ضابطین) برای اقدام و اجرا ابلاغ کند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی افزود : پلیس فتا به دلیل ضرورت وجود محمل قانونی برای استناد پذیری ادله دیجیتال از مراحل اولیه تدوین پیش نویس و پیشنهاد آن به وزارت دادگستری تا شرکت در جلسات بررسی کارشناسی و تخصصی آن در وزارت دادگستری و قوه قضاییه حضوری کاملا فعال داشته و در این زمینه تعامل تنگاتنگی را با نهادهای مذکور به عمل آورده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: با تلاش همکاران خدوم و زحمتکش در قوه قضاییه، وزارت دادگستری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آیین نامه جمع آوری و استناد پذیری ادله دیجیتال در 12 مرداد ماه سال هزارو سیصدو نودو سه با امضاء ریاست محترم قوه قضاییه حضرت آیت الله صادق آملی لاریجانی با 48 ماده و 11 تبصره تأیید ، تصویب و ابلاغ شد.

رییس پلیس سایبری کشور در ادامه ابراز امیدواری کرد: انشاءالله با تصویب دستورالعمل فنی و حقوقی موضوع ماده 45 این آیین نامه که می بایست توسط دادستانی کل کشور و با همکاری پلیس فتا تهیه شود شاهد موفقیت روز افزون سیستم انتظامی وقضایی کشور در عرصه مقابله با جرایم سایبری باشیم.

سردار هادیانفر در خاتمه از توجه و عنایات ویژه ریاست محترم قوه قضاییه به حوزه مقابله با جرایم سایبری مخصوصاً در تصویب و ابلاغ آیین نامه “جمع آوری و استناد پذیری ادله دیجیتال” تقدیر و تشکر کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. حمیدرضا گفته :
    18:35 1393/06/01

    چه جالب

  2. لاغر گفته :
    17:32 1398/02/08

    خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − دو =

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!