0

افزایش آگاهی کارکنان یکی از عوامل حفظ و حراست از اطلاعات ارزشمند سازمان‌ها در مقابل تهدیدات است

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, فضای سایبر 21 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 1137 بازدید

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در جمع کارکنان گمرک گفت: سازمان‌ها و شرکت‌هایی که دارای اطلاعات ارزشمند و به ویژه اقتصادی هستند باید به شدت در حفظ و حراست از این اطلاعات، تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ محسن محمودی در جمع کارکنان گمرک استان گفت: بی‌گمان امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران فن‌آوری اطلاعات سازمان‌های بزرگ است و هم اکنون فاصله هر فرد با افراد و سازمان‌های دیگر و خود گمرک در هر جای جهان تنها چند کلیک است.

این مقام انتظامی افزود: با پیشرفت دانش فناوری اطلاعات و گسترده شدن استفاده از تکنولوژی‌های مختلف حملات و تهدیدات امنیتی نیز در این حوزه بیشتر شده و برای آماده شدن و پیشگیری در مقابل تهدیدات گوناگون که روز به روز شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد و باید اولا دانش خود را در این زمینه بالا برده و در مرحله بعد با توجه به نیازهای امنیتی شبکه خود بهترین راه کار امنیتی را به کار گیریم.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از شرکت‌ها و مراکزی که با اطلاعات اقتصادی شهروندان و یا کشور همانند گمرک دسترسی یا سر و کار دارند باید تدابیر و تمهیداتی را اتخاذ نمایند که به نحو احسن از این اطلاعات به ویژه در بستر اینترنت و فضای مجازی حفظ و حراست گردد و در حقیقت یکی از نشان گاه‌های دشمنان جهت ضربه زدن به اقتصاد کشور‌، دست‌یابی به اطلاعات اقتصادی و یا ایجاد اختلال در آنهاست تا به اهداف شوم خود دست یابند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم در مقابل این حربه‌های دشمن نیز ایستادگی کنیم و آسیب نبینیم باید اطلاعات و آگاهی تخصصی فضای سایبری را ارتقاء دهیم به ویژه اگر در کار و شغل خود وظایفی را عهده‌ دار هستیم که اطلاعات دقیق از وضعیت مالی جامعه در ابعاد مختلف در اختیار ما است باید در حفظ و حراست از این داده‌ها تمام تلاش خود را انجام دهیم و یکی از سازمان‌هایی که به دلیل دارا بودن اطلاعات و داده‌های آماری اقتصادی برای دشمنان نظام دارای اهمیت ویژه‌ای است و این موضوع بیان‌گر لزوم ارتقاء امنیت و سطح آگاهی کارکنان گمرک در زمینه جرائم و تهدیدات فضای سایبری را می‌رساند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 + پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!