0

آسیب پذیری امنیتی در کیبوردهای وایرلس

این روزها به دلیل سهولت استفاده از ابزارهای دیجیتالی wireless، بسیاری از کاربران از موس یا کیبوردهای وایرلس استفاده می کنند. بسیاری از کیبوردهای وایرلس، آسیب پذیری امنیتی دارند که به هکرها اجازه می دهند تا با استفاده از کیبوردی که به صورت وایرلس به کامپیوتر وصل شده کامپیوتر شخص قربانی را هک کنند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا, یک هکر می تواند از فاصله حتی 100 متری به کامپیوتر قربانی حمله کند و هکر قادر است تا کنترل کامل کامپیوتر را بدست بگیرد؛ بدون اینکه به طور فیزیکی در مقابل کامپیوتر بنشنید و به آن دسترسی داشته باشد و می تواند متن مورد نظر را تایپ کند و یا حتی پیغام های اسکریپت را ارسال کند.

همچنین این امکان وجود دارد که اقدامات خرابکارانه سریعی روی کامپیوتر قربانی انجام دهد؛ بدون اینکه ردیابی شود و یا شناسایی شود. دلیل این حفره امنیتی این است که برقراری ارتباط بین صفحه کلید و رایانه شخص بدون هیچ گونه رمزگذاری و فقط از طریق یک قطعه کوچک سخت افزار انجام می شود و این باعث می شود که هکرها بتوانند به مطالبی که کاربر تایپ می کند، دسترسی داشته باشند.

آن‌ها با استفاده از انواع بدافزارها و نرم افزارهای سرقت محتوای تایپ شده، اطلاعات کاربران را از جمله کلمات عبور و ….. را کنترل و ثبت می کنند.

از جمله صفحه کلیدهایی که مشکل امنیتی و آسیبپذیری دارند شامل Toshiba clogitech،eagtetec،Packardو … هستند. تمامی این صفحه کلیدها برای برقراری ارتباط ازباند رادیویی ghzi sm2.4 استفاده می کنند که هیچ گونه استانداردی برای امنیت ترافیک داده ندارد.

محققان می گویند مشکل عدم رمزگذاری این کیبوردهای بی سیم و سیگنال آن ها به دلیل عدم به روزرسانی نرم افزارهای مربوطه و صفحه کلید است که تابع برطرف کردن نیست.

پس از بررسی این مشکلات در سال های اخیر، asif ahsan مدیر بخش مهندسی شرکت Logitech گفت: ما یک چارچوب امنیتی جدید برای ابزارهای جانبی بی سیم خود طراحی کردیم که این مشکلات و آسیب پذیری ها را رفع کرده است.

اما توصیه ایران هشدار این است که هیچ گاه و خصوصاً در مکان هایی عمومی برای وارد کردن اطلاعات حساس و مهم خود از کیبورد و یا موس وایرلس استفاده نکنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 + نوزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!