0

راه‌اندازی آزمایشگاه پلیس فتا در 16 استان

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات 13 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 804 بازدید

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه آزمایشگاه پلیس فتا و ویدئو کنفرانس در 16استان کشور به صورت همزمان راه اندازی شد‌، از کشف بیش از 80 درصد جرایم سایبری خبر داد و گفت‌: پلیس آمادگی کامل برای امنیت انتخابات را دارد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سردار “اسکندر مومنی” جانشین فرمانده نیروی انتظامی  روز چهارشنبه درحاشیه نشست سراسری روسای پلیس فتای استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:هم اکنون در 26 استان کشور پیشرفته‌ترین آزمایشگاه پلیس فتا فعال است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها امنیت در فضای مجازی برقرار و میزان جرائم در این حوزه کاهش می‌یابد، افزود: با توجه به اینکه پلیس فتا جوان است و در پنج سال اخیر راه اندازی شده است اما دستاوردهای خوبی داشته است.

سردار مومنی ادامه داد‌: پلیس فتا در تمام استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر راه اندازی شده است و در سال آینده در شهرهای بالای 100 هزار نفر نیز راه اندازی خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی‌ با بیان اینکه جرائم سایبری در حال افزایش است، گفت: با افزایش 60 درصدی جرائم سایبری مواجه هستیم اما با این وجود 80 درصد جرائم کشف می‌شود.

مومنی در مورد امنیت انتخابات در فضای مجازی گفت: از بحث‌هایی که امروز در همایش روسای پلیس فتا استان‌ها مطرح شد بحث امنیت انتخابات فضای مجازی بود به گفته فرمانده ناجا، آمادگی کامل برای تامین امنیت انتخابات را داشته و در این زمینه کوتاه نمی‌آیند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: با آمادگی پلیس شاهد انتخابات امن خواهیم بود این در حالی است که در فضای مجازی با افزایش جرایم مواجه هستیم و در این زمینه در حوزه انتخابات رصد انجام خواهد شد و با آمادگی و هوشیاری در فضای مجازی در زمینه انتخابات ورود کرده تا در فضای واقعی و مجازی امنیت انتخابات برقرار شود

سردار مومنی در پایان گفت: درحوزه فضای مجازی این موضوع بیشتر متصور است و چه در حوزه فضای مجازی و چه در حوزه فضای واقعی همه فعالیت‌ها در زمینه انتخابات از سوی پلیس رصد می‌شود و پلیس به صورت پیش دستانه همه فعالیت ها را در همه حوزه ها رصد خواهدکرد‌.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!