0

۳ چالش مهم حقوقی استارتاپ ها چیست؟

مشاوره حقوقی استارتاپ ها - سایبرلا

پیشرفت و رشد کسب و کارهای نوپا، در سال‎های اخیر بیش از پیش مشهود شده. این موضوع را با توجه به رتبه‎ی ایران در استارتاپ‌ها در گزارش جهانی «دیده بان جهانی کارآفرینی» (GEM) هم می‎توان مشاهده کرد. امتیاز ایران در سال ۲۰۱۵ ، ۱۲.۹% بوده و در سال ۲۰۱۶ با یک دهم سقوط به ۱۲.۸% رسیده است، اما این روند در سال ۲۰۱۷ با رشد ۰.۵% به ۱۳.۳% رسید.

به گزارش ویرگول، در این میان، مسائل قانونی و حقوقی استارتاپ‌ها بیش از پیش نیاز به بررسی دارد. با توجه به جدید بودن موضوع استارتاپ در ایران و سرعت پایین سازگاری قوانین با مسائل روز جامعه، چالش هایی پیش روی کسب و کارهای نوپا است که به اختصار ۳ چالش مهم را به دست بررسی می‌سپاریم.

چالش اول : مواجهه با سرمایه‎گذاران

استارتاپ‌ها معمولا در ابتدای کار به دنبال حل مسائل داخل تیم نمی روند و به طور مشخص معلوم نیست اعضای اصلی تیم چه میزان سهام دار هستند و سهام استارتاپ به چه صورت بین اعضا تقسیم شده است. یا در اکثر اوقات دیده شده که سهام به صورت مساوی بین سهامداران تقسیم شده است!!مشاوره حقوقی استارتاپ ها - سایبرلا

این مسئله شاید برای بنیانگذاران اهمیت چندانی نداشته باشد، اما وقتی به دنبال سرمایه‎گذار بروند، متوجه می شوند که سرمایه‎گذاران به مسائل حقوقی استارتاپ به شدت اهمیت می‏‎دهند و برایشان مهم است.

چالش دوم : عدم تطابق استارتاپ‌ها با قوانین کشور

فرض کنید استارتاپی یک محصول/خدمت را پس از تلاش بسیار تولید کرده و آن‎را انتشار می‎دهد، اما به خاطر قوانین موجود در کشور، به سرعت با آن‎ها برخورد و از ادامه‎ی کار آن‎ها جلوگیری می‎شود. دلیل این عمل عدم آگاهی به بنیانگذاران به قوانین کشور است!

چالش سوم: قراردادها

استارتاپ‎ها در ابتدا براساس دوستی و صمیمیت‎شان شروع به کار می‎کنند و به فکر مسائل حقوقی نیستند. اما این روند تنها تا زمانی که پای پول به استارتاپ باز نشده است، ادامه پیدا می‌کند. پس از جذب سرمایه و یا کسب درآمد توسط استارتاپ‌ها، بهانه‌ها هم شروع می‌شوند.

در صورتی که به‌راحتی با یک قرارداد ساده و مشورت جمع و جور با یک وکیل خبره در این کار، می‌توان از انحلال‌های خنده دار و شایع جلوگیری کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت + نوزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!