0

هر آنچه باید درباره کلاهبرداری های پیامکی و جرائم فضای مجازی بدانیم

با وجود آموزش‌های همگانی و اطلاع‌رسانی‌های مکرر جرایم اقتصادی در صدر جرایم فضای مجازی قرار دارد.

به گزارش مهر، وعده برنده شدن در قرعه‌کشی فروشگاه‌های اینترنتی، برنده شدن در سفر به عتبات عالیات و هزاران وعده‌های دیگر که در قالب پیامک ارسال می‌شود، نتیجه‌ای جز خالی کردن حساب بانکی افراد ندارد.

فیشینگ از صفحات جعلی یکی از ترفندهای دیگری است که این روزها بازار آن در صفحات مجازی سکه شده است و شهروندان بدون اطلاع از پروتکل ://Htpps در دام این صفحات جعلی می‌افتند.

نوع دیگر کلاهبرداری اینترنتی از طریق کارت‌های بانکی است؛ کارت‌هایی که در خرید کوچک و بزرگ روزمره از آنها استفاده می‌کنیم.

محسن محمودی رئیس پلیس فتا استان در تشریح کلاهبرداری های پیامکی اظهار کرد: یکی از روش‌های کلاهبرداری از طریق sms و کشاندن مردم پای ATM است که در تبریز بیشتر با بهانه برنده شدن سفر عتبات عالیات اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با روش‌های هیجانی و روان‌شناسی از مردم رمز دوم و موجودی کارت را می‌گیرند؛ در حالیکه به گمان دریافت جایزه دریافتی پای ATM می‌روند ولی با خالی شدن موجودی خود روبه‌رو می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی با تاکید به اینکه به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و برای واریز مبلغ به حسابتان صرفاً داشتن شماره حساب یا شماره کارت بانکی کافی است، تصریح کرد: بقیه اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز اول یا دوم، کد CCV2، تاریخ انقضای کارت و حتی مراجعه شما به دستگاه خودپرداز هیچ لزومی ندارد.

وی ادامه داد: باید رمزهای بانکی خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید و از اعدادی مثل شماره شناسنامه، سال تولد و سایر اعدادی که قابل حدس زدن باشند استفاده نکنید.

محمودی، ساخت یکسری صفحات جعلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: توجه به ‌https در صفحه بار بسیار مهم بوده به طوریکه بهتر است در هنگام پرداخت اینترنتی از کلید مجازی خود صفحه استفاده شود و به کد امنیتی چهار رقمی دقت کنیم زیرا این کد امنیتی در صفحات جعلی تغییر نمی‌یابد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!