0

مراقب کلاهبرداری لاتاری باشید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام با اعلام اینکه فضای سایبر در کنار مزیت‌هایی که دارد تهدیدات و خطراتی را نیز برای عامه مردم به همراه دارد، گفت: کلاهبرداری‌های مالی از مهم‌ترین این تهدیدات به شمار می‌رود.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ جمالی در برنامه رادیویی صبح بخیر ایلام در این خصوص گفت: یکی از مواردی که تحت عنوان کلاهبرداری‌های مالی سایبری از آن یاد می‌شود کلاهبرداری‌هایی تحت عنوان کلاهبرداری نیجریه‌ای یا لاتاری است که به طور گسترده در فضای سایبر از این نوع کلاهبرداری در جهت سوء‌استفاده از کاربران اینترنتی استفاده می‌شود.

وی افزود: یکی از شگردهای مجرمانه‌ای که این نوع از کلاهبرداران از آن استفاده می‌کنند، ناآگاهی افراد است. به عنوان نمونه کلاهبردار با جستجو در پایگاه داده‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی مشخصات افراد مانند نام و نام خانوادگی، ملیت و حتی عکس‌های قربانی را به دست آورده و با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه ارسال ایمیل سعی در جلب اعتماد قربانی را دارند، در تازه‌ترین موردی که داشتیم کلاهبردار با ارسال مشخصات جعلی خود و حتی کارت شناسایی جعلی سعی در فریب قربانی را داشت.

سرهنگ جمالی ادامه داد: کلاهبردار خود را به عنوان مسئول یکی از بانک‌های دبی معرفی و قربانی را نسبت به ارسال وجه  جهت ایجاد حساب به نام قربانی و انتقال وجه برنده شده به حساب مورد نظر ترغیب می‌نمود که پس از بررسی توسط کارشناسان این پلیس مشخص گردید مشخصات کلاهبردار و کارت شناسایی ارسالی جعلی می‌باشد.

این مقام انتظامی در ادامه با یادآوری این نکته که امروزه با توجه به گشت و گذارهای اینترنتی افراد و عضویت آنها در سایت‌های مختلف، به دست آوردن اطلاعات خصوصی کاربران مانند نام و نام خانوادگی و ایمیل آنها توسط کلاهبرداران امر پیچید‌ه‌ای نیست و در نهایت ایمیل‌هایی حاوی پیام‌هایی مبنی بر برنده‌شدن در قرعه‌کشی‌ها و‌… توسط سودجویان ارسال که منجر به فریب شخص قربانی می‌شود، اعلام کرد: در جهت جلوگیری از کلاهبرداری از این نوع توصیه می‌شود به پیام‌ها یا ایمیل‌های دریافتی از افراد ناشناس توجهی نشود تا در دام سودجویان و کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!