0

کلاهبرداری اینترنتی چهار و نیم میلیاردی با رسید ساز جعلی

دسته بندی ها : کلاهبرداری اینترنتی 27 اردیبهشت 1400 کارشناس سایبرلا 323 بازدید
پیگیری پرونده در پلیس سایبری فتا, سایبرلا

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از 25 نفر نموده بود، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: مردی جوانی ضمن مراجعه به پلیس فتا فارس مدعی می‌گردد که پس از درج آگهی فروش یک دستگاه لپ تاپ در یکی از سایت های واسطه گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است، لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: خریدار با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شده است مدعی می‌شود که وجه کالا معادل 180 میلیون ریال به حساب فروشنده واریزکرده است و در نهایت کالای مورد نظر را دریافت می‌کند ولی پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده است و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و بررسی های فنی بعمل آمده معلوم شد متهم ازطریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است که با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از شهرستان‌های جنوبی استان مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت نامبرده‌ مراجعه و با توقیف کلیه ادله های دیجیتالی، این مجرم سایبری دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام سایبری گفت: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شد ولی پس از مواجهه ‌شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به کلاهبرداری از 25 نفر اعتراف نمود.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم با همین شگرد مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون ریال در سه استان اقدام به کلاهبرداری از هموطنان نموده بود، گفت: شهروندان برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری ها می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند و تا مطمعن نشدن از واریز وجه به حساب خود کالا را به خریدار ارائه ندهند.

منبع: پلیس فتا

مشاوره تلفنی حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!