0

کلاهبرداری در نتیجه اجاره کارت عابر بانک

کلاهبرداری کامپیوتری, کلاهبرداری در فضای مجازی, سایبرلا

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به کلاهبرداری های اقتصادی اخیر، از کشف یک پرونده کلاهبرداری با اجاره کارت عابربانک خبر داد .

سرهنگ حسنوند رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار داشت: در پی رصد بعمل آمده از فضای مجازی مشخص شد شخصی با حساب تلگرامی، خود را صاحب یک شرکت تجاری معرفی کرده و به بهانه واریز حقوق کارگران شرکت اقدام به اجاره کارت‌های بانکی شهروندان می‌کند؛ با توجه به مشکوک بودن موضوع، پرونده مقدماتی تشکیل شده و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد متهم با همدستی چند نفر از دوستان خود که مسئولیت فراهم نمودن کارت‌های بانکی را بر عهده داشتند، کارت‌ها را از شهروندان دریافت کرده و مبلغ پنج میلیون ریال به ازای هر کارت در اختیار صاحب کارت قرار می‌دادند.

این مقام مسئول گفت: در ادامه‌ اقدامات تخصصی، همدستان متهم مورد شناسایی قرار گرفتند و با اعزام اکیپی از ماموران پلیس دستگیر شده و در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفتند؛ آنها در تحقیقات اعترف کردند که بعد از دریافت کارت‌های بانکی از شهروندان، کارت‌ها را به یک سوپر مارکت تحویل داده و مبلغی را بعنوان پورسانت دریافت می‌کردند و هیچ گونه اطلاعی از مسئول باند با که با هویت جعلی فعالیت می‌کرد، در اختیار ندارند.

این مقام انتظامی ادامه داد : متهم تحت تعقیب، گاهی جهت خرید از فروشگاه به آنجا مراجعه می‌کند و با پرداخت مبلغی پول به فروشنده فروشگاه هماهنگی‌های لازم را جهت دریافت کارت‌های بانکی انجام می‌داده است و فروشنده از موضوع سوء استفاده از کارت های بانکی شهروندان هیچگونه اطلاعی نداشته است.

سرهنگ حسنوند بیان کرد: در بررسی‌های تکمیلی و تحقیق از متصدی سوپر مارکت محل اختفای متهم شناسایی و توسط ماموران پلیس دستگیر شد که طی بازرسی بعل آمده از منزل وی مقادیری وجه نقد و سلاح کشف شد.

وی بیان داشت : در تحقیقات به عمل آمده از متهم، وی ابتدا منکر بزه انتسابی خود شد اما در نهایت اعتراف کرد که اقدام به راه اندازی کانال تلگرامی با عنوان فروشگاه اینترنتی کرده و با تبلیغ و فروش محصولات با 50 درصد تخفیف، اقدام به کلاهبرداری و دریافت وجوه از شهروندان می‌ کند و کارت‌های بانکی را که با همکاری همدستان خود از شهروندان خریداری کرده را در جهت واریز وجوه مشتریان در این کانال تلگرامی استفاده می‌کرده است.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه کلاهبرداری پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!