0

نرم افزار 10 هزار تومانی، یک میلیارد آب خورد/کلاهبرداری از طریق درگاه پرداخت جعلی

درگاه جعلی بانک و فیشینگ, کلاهبرداری فروشگاه اینترنتی

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری تعداد سه نفر از مجرمین اینترنتی خبر داد و گفت: این متهمان با ایجاد یک درگاه جعلی بیش از یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغی از حساب بانکی‌شان در زمان خرید یک نرم افزار در فضای مجازی، پرونده مقدماتی تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: شکات پرونده در ادامه اظهارات خود عنوان کردند در یک کانال تلگرامی عضو بوده و پس از مشاهده تبلیغ یک نرم افزار در آن کانال جهت خرید آن اقدام کرده و پس از درج اطلاعات حساب بانکی تراکنش ناموفق داشته اند و اندکی بعد متوجه کلاهبرداری شده اند.

 وی افزود:  کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کرده و در تحقیقات اولیه متوجه شدند سارقان با ایجاد یک کانال تلگرامی و با تبلیغات فریبنده و ارسال لینک آلوده کاربران را به یک درگاه جعلی هدایت کرده و مبالغی را از حساب بانکی مالباختگان به صورت اینترنتی برداشت کرده اند.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: با اقدامات تخصصی و تکمیلی مهندسین سایبری پلیس فتا پایتخت مجرمین در فضای مجازی شناسایی و با محرز شدن اطلاعات هویتی آنان برای پلیس پس از تشریفات قضایی هر 3 متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از استان های همجوار تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این شیادان اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجه شدن با ادله دیجیتال موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفته و به برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیارد ریال از حساب شهروندان اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان فریب تبلیغات دروغین در فضای مجازی را نخورند و اطلاعات محرمانه کارت بانکی خود را در سایت های متفرقه و نامعتبر وارد نکنند، همچنین از عضویت درکانال‌های تلگرامی تحت عناوین فروش شارژ ارزان ‌قیمت، فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای،نرم افزارهای مختلف و … خودداری کنند.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه کلاهبرداری پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!