0

کلاهبرداران کاریابان خارجی و طعمه های مجازی!

با افزایش مشکلات اشتغال در جامعه، موجی از سوءاستفاده­ های مالی و اخلاقی توسط شرکت­ های کاریابی مجازی از افراد جویای کار به راه افتاده است و آمار کلاهبرداری و سوءاستفاده از این افراد به ویژه جوانان متقاضی اشتغال درحال افزایش است.

نحوه فعالیت این گونه شرکت­ ها به این صورت است که ابتدا در شبکه­ های اجتماعی از قبیل اینستاگرام و تلگرام به تبلیغات دروغین در رابطه با اعزام نیروی کار به شهرهای استانبول و آنکارای ترکیه با حقوق مناسب و فراهم کردن شرایط زندگی ایده ­آل می پردازند و طعمه‌های خود را مورد شناسایی قرار می دهند.

عوامل شرکت در تبلیغات خود ادعا می‌کنند که پس از اعزام به ترکیه، پیش‌بینی‌های لازم درخصوص محل مناسب زندگی و دیگر اقدامات رفاهی آنها از سوی کارفرمایان انجام خواهد شد و به آن­ها وعده دریافت ویزای کار داده می شود. در ادعایی دیگر علاوه بر ذکر درآمد ماهیانه، وعده پرداخت حقوق به صورت لیر و دلار داده می شود که خود یکی از عوامل وسوسه­ انگیز در ترغیب افراد است. پس از اعلام آمادگی توسط فرد، برای انجام کلیه امور تحت ­عنوان کارگزینی از آنها مبالغی دریافت می­ شود که این مبلغ بر طبق قرارداد منعقد­شده با کار فرمای خارجی به­ عنوان پورسانت برای پذیرش افراد معرفی شده توسط فرد، پرداخت می­ شود.

افراد پس از اعزام به خارج از کشور با شرایط سخت کاری، محل زندگی نامناسب، حقوق ناچیز و حتی عدم­ پرداخت حقوق مواجه می­ شوند، اما به دلیل نداشتن ویزای کاری به­ هنگام شکایت از شرایط نامناسب­ شان با اخراج از طرف کارفرما مواجه می شوند،  در واقع اقدام صورت­ گرفته ترفندی برای کلاهبرداری از این افراد است.

به منظور پیشگیری از وقوع این گونه کلاهبرداری ها  افراد جویای کار می بایست تنها از طریق مؤسسات کاریابی که به صورت رسمی به ثبت رسیده ­اند، اقدام نمایند تا در دام  سودجویان گرفتار نشوند.

منبع:ایران هشدار

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!