0

هوشیارى سریع و به موقع شهروندان, کلاهبرداران سایبرى را ناکام خواهد گذاشت!

دسته بندی ها : کلاهبرداری اینترنتی 27 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 1292 بازدید

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش کاربران فضای سایبری، کلاهبرداران با تله‌ گذاری سایبری در کمین افراد بی‌توجه به هشدارها و توصیه‌های امنیتی و پلیسی، هستند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری اظهار کرد: با توجه به رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا در رابطه با شناسایی موارد مجرمانه و کلاهبرداری از شهروندان و همچنین ارجاع پرونده‌های کلاهبرداری سایبری از سوی مقام قضایی به پلیس فتا، همه و همه گویای این مطلب می‌باشد هوشیاری شهروندان کمک شایانی به پیشگیری از آسیب‌ها و خسارات مالی خواهد کرد.

وی افزود: در مواردی مشاهده شده است افراد سودجو و فرصت طلب با سوء‌استفاده از بستر اینترنت اقدام به فروش کالا و اجناس مسروقه زیر قیمت بازار به مشتریان در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی می‌نمایند و با ایجاد حس طمع در خریدار از دادن کارتن جعبه و سایر مشخصات که مالکیت فروشنده را احراز می‌نماید، امتناع نموده لذا از شهروندان در خواست می‌گردد از خرید هرگونه کالایی که نیاز به شماره سریال، کارتن و جعبه دارد و یا فاکتور فروش می‌باشد و فاقد مشخصات مذکور می‌باشد خودداری نمایند.

این مقام انتظامی ادامه داد: دریافت برخی پیشنهادات از سوی کاربران و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، مبنی بر کاریابی دریافت امتیازات ویژه و … که در مورد خاص، افراد سودجو با دادن پیشنهاد کاریابی به کاربران و بازدید کنندگان صفحات در شبکه‌های اجتماعی با اعلام شماره حساب شخصی مبالغی را تحت عنوان سوء پیشینه و آزمایش عدم اعتیاد از کاربر دریافت می‌گردد که در نهایت هر فرد فریب خورده به تنهایی مبلغ زیادی را از دست نداده اما کلاهبردار در تعداد زیاد رقم میلیونی را کلاهبرداری می‌نماید و از دیگر تبعات منفی آن سلب اعتماد در جامعه و برپایی موج بی‌اعتمادی خواهد بود.

سرهنگ جهانشیری با ارائه چند پیشنهاد کلی جهت مصون ماندن کاربران شبکه‌های اجتماعی از آسیب‌های احتمالی گفت: هرگاه در صفحه اجتماعی با تبلیغات فروش کالا یا خدمات، بسیار زیر قیمت بازار مواجه شدید قبل از هرگونه اقدامی نسبت به اصالت موضوع تحقیقات بیشتری به عمل آورید.

وی افزود: تبلیغ و فروش تجهیزات و خدمات ممنوعه نیز از جمله مواردی است که سودجویان فضای سایبری از آن برای تله‌های خود جهت به دام انداختن کاربران استفاده ‌می‌نمایند.

به گفته رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در حال حاضر با توجه به اینکه ساز و کار فعالیت اقتصادی در شبکه‌های اجتماعی مشخص نشده احتمال سوءاستفاده مالی توسط کلاهبرداران فضای سایبری متصور بوده و در نهایت کاربران قبل از واریز هرگونه وجهی حتی با مبالغ کم دقت ویژه‌ای نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 + یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!