0

کسب و کارهای اینستاگرام هم به پای بنزین سوخت!

اینستاگرام - جرایم اینستاگرامی - سایبرلا

آماری که از تعداد مخاطبان و نحوه استفاده آنها از شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر می­شود، نشان می­دهد بیش از صدها هزار کسب و کار اینترنتی با استفاده از این شبکه اجتماعی صورت می­ گیرد.

از فروش البسه و اغذیه گرفته تا فروش لوازم خانگی و تعمییرات و سایر خدمات شغلی، که اینها فقط بخشی از خدماتی است که شبکه اجتماعی موسوم به اینستاگرام در اختیار مخاطبانش قرار می ­دهد.

استفاده از شبکه ­های ارتباطی مجازی به عنوان یک ابزار برای معرفی کالا و خدمات مدت زمان زیادی نیست که رواج یافته، اما در همین مدت کم با ظرفیتی که این گونه شبکه­ ها دارند توانستند خیلی زود به عنوان یک حامل پیام، نقش موثر و مطلوبی را برای احیاء تجارتهای مجازی ایفا کنند.

اما شبکه‌­های مجازی تنها فرصت را برای بازاریابی و کسب و کار مهیا نساخته بود، شاید این فقط بخش کوچکی از پست­ها و مطالب را شامل می­ شد، گفتگوهای اجتماعی، مباحث فرهنگی، هنری و اغلب سیاسی از موضوعاتی است که تعداد لایک­ها و انتشار بیشمار پست­ها موید این مطلب است.

شبکه ­ای که بدون دخل و تصرف و بدون قید و شرط­ در اختیار قرار دارد و کاربران هرآنچه دل تنگشان است در قالب متن، عکس و ویدئو منتشر می­ کنند. مسئله ­ای که هم تهدید است و هم فرصت، فرصت به این معنا که با در اختیار قرار دادن شبکه­ های بومی امکان بررسی محتوا در دسترس بیشتری است، موضوعی که بارها در جلسات مختلف دولتی و سران قوا برای ایجاد یک شبکه اجتماعی و پیام­رسان داخلی و بومی تا تصویب مصوبه بیشتر جلو نمی ­رود. پلت­فرمهایی که نه به لحاظ پیکربندی و ساختار بلکه به معنای قوه نظاره ­گر پیش از تولید محکوم به شکست است.

تاریخ بیست و چهارم آبان است و تصمیم بر افزایش نرخ بنزین گرفته شده است، موضوعی که تقریباً کسی از آن مطلع نیست، تصمیمی که یکی از خبرسازترین روزهای اواخر آبان را رقم می­زند، ابعاد ناشی از افزایش نرخ کم­ کم در شبکه ­های مجازی دست­ به­ دست می ­شود و کاربران در فضای مجازی نگران تبعات این گرانی هستند.

متون، تصاویر، لینک­ها و پست­ها آنقدر شور می­شود که نتیجه همه آن نگرانی­ها به خیابان کشانده می­ شود، آشی که شور شده و با هیچ طعمی قابل قیاس نیست، کاربران و مخاطبانی که با ایجاد صفحه در تلاش بودند تا از فرصت ایجاد شده برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنند، در جمعیت خشکی قرار گرفتند که قرار شد با ترها بسوزند.

امنیت اجتماعی و برقراری ساختارهای مدنی بدون شک یکی از مهمترین مسائل در هر کشوری است که دولت ­ها می­ کوشند با کاهش ضریب نفوذ عوامل اهل تنش در برقراری نظم و امنیت، مطلوب و موثر عمل کنند. اما نکته قابل توجه این است که در هنگام بروز حوادث، اقدامات به شکلی برنامه ­ریزی شود تا افراد خارج از گود لطمه کمتری ببینند، هر چند تشخیص سره از ناسره در این مواقع سخت و مشکل است.

منبع:الف

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!