0

پروپرتیک در حال فریب کاربران با سو استفاده از نام ارزهای دیجیتال

دسته بندی ها : جذب سرمایه, کلاهبرداری اینترنتی 19 اردیبهشت 1400 کارشناس سایبرلا 541 بازدید
کلاهبرداری تحت عنوان سرمایه گذاری

وب سایت پروپرتیک با ادعای سرمایه گذاری در بازار املاک، مستغلات و ارز دیجیتال در حال کلاهبرداری است.

در ادامه بررسی سایت های جذب سرمایه این بار به بررسی سایتی می پردازیم که خود را فعال در بازار املاک، مستغلات و ارز دیجیتال معرفی کرده است. این وب سایت، پروپرتیک به آدرس propertiq.io است و بر طبق اطلاعات منتشر شده بر روی سایت محل فعالیت آن دبی است.

برخی از لیدرهای فعال شرکت هایی همچونی یونی فاندز و ورد واید انرژی در حال تبلیغات گسترده به منظور جذب سپرده گذار برای وب سایت پروپرتیک هستند. نکته قابل توجه این وب سایت در رابطه به شیوه ثبت نام افراد جدید الورود است که متفاوت از سایر سایت های جذب سرمایه است. در وب سایت پروپرتیک افراد تنها با استفاده از لینک معرفی افراد بالاسری قادر به ثبت نام می باشند و ثبت برای عموم افراد آزاد نیست. همچنین اطلاعات دقیقی از نحوه فعالیت و طرح درآمدزایی آن منتشر نشده است.

با توجه به عدم ارائه مجوز از مراجع ذیربط جهت جذب سرمایه و همچنین فقدان شفافیت در خصوص سایت، مالکان و نحوه فعالیت آن احتمال کلاهبرداری بودن و غیر معقول بودن سرمایه گذاری در این وب سایت مطرح است.

به نظر می رسد ارزهای دیجیتال به دلیل ویژگی های خاص شان تبدیل به ابزاری برای سوءاستفاده سودجویان شده اند؛ فناوری به ظاهر جذاب اما خطرناک و پرریسک. به خاطر داشته باشید استفاده از رمزارزها در معاملات پشتوانه قانونی نداشته و سرمایه گذاری در آن سرمایه شما را در معرض نابودی قرار خواهد داد.

منبع: ایران هشدار

مشاوره حقوقی اینترنتی رایگان در زمینه جرایم اینترنتی و رایانه ای | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!