0

هکر شبکه‌های اجتماعی توسط پلیس فتا کرمان دستگیر شد

رئیس پلیس فتا کرمان از دستگیری شخصی که در شبکه‌های ‌اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات شخصی می‌کرد‌، خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ امین یادگارنژاد گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی اقدام به انتشار تصاویر و پیام‌های وی در شبکه‌های اجتماعی کرده است، موضوع بلافاصله جهت پیگیری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با بررسی‌های فنی و تحلیل‌های کارشناسی مشخص شد سیستم شاکی توسط بدافزارهایی آلوده شده و از این طریق تمامی اطلاعات او برای سازنده این برنامه‌ها ارسال شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ادامه‌داد: شاکی از طریق کلیک کردن بر روی لینک‌های آلوده‌ای که در گروه‌های شبکه اجتماعی ارسال شده بوده مورد سوء‌استفاده قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در این خصوص گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و با اقدامات تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد که در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بود که با مشاهده ادله و مستندات مربوطه اعتراف کرد و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شد.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: با توجه به افزایش پرونده‌هایی با این موضوع‌، می‌طلبد که هموطنان گرامی از چت کردن با افراد ناشناس پرهیز کنند و به هیچ عنوان بر روی لینک‌های ناشناس کلیک نکرده و نرم‌افزار‌های ناشناس را بر روی سیستم خود نصب نکنند و توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته تا در دام مجرمان و کلاهبرداران سایبری قرار نگیرند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده + 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!