0

کاربران مراقب همراه بانک های جعلی باشند

دسته بندی ها : جعل رایانه ای 24 آذر 1397 مدیر سایبرلا 1749 بازدید
همراه بانک جعلی - بدافزار گوشی موبایل

رییس پلیس فتا سیستان وبلوچستان از دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی ( کلاهبرداری از طریق همراه بانک جعلی) خبر داد و گفت: ترفند متهم استفاده از یک نرم افزار جعلی موبایل بانک و نشان دادن تراکنش موفقیت آمیز جعلی به مالباخته بوده است.

سرهنگ‌ علی سرحدی رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی مرد جوانی مبنی بر کلاهبرداری سایبری موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد وی یک دستگاه تلفن‌همراه هوشمند را در یکی از سایت‌های واسطه گر اینترنتی به فروش گذاشته و فردی با تماس با وی و ابراز تمایل جهت خرید کالا بعد از بازدید و توافقات اولیه صورت گرفته با نمایش تصویری از پنجره پرداخت از طریق موبایل بانک، مدعی واریز وجه به حساب فروشنده می‌شود و جنس مورد نظر را تحویل می‌گیرد. فروشنده در پی بررسی موجودی حساب بانکی خود متوجه عدم انتقال وجه به حساب خود شده و دیگر موفق به برقراری تماس با خریدار نمی‌شود.
رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته تحقیقات خود را آغاز کردند خبر داد : با استفاده از سرنخ های دیجیتالی بجامانده متهم شناسایی و با هماهنگی  مقام قضائی دستگیر شد .
سرهنگ سرحدی عنوان کرد: متهم در بازجوئی های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به جرم خود اعتراف کرد و گفت با استفاده از یک نرم افزار جعلی موبایل بانک و نشان دادن تراکنش موفقیت آمیز جعلی اقدام به کلاهبرداری از مالباخته کرده است.
رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی از شهروندان خواست تا حد امکان برای دریافت وجه جنس فروخته شده، از وجوه نقد و یا کارت عابر بانک استفاده نمایند.
وی در ادامه با تاکید بر اعمال کنترل لازم بر حساب و اطلاع از تمام تراکنش‌های بانکی خود پیشنهاد کرد : شهروندان با استفاده از خدمات پیامکی واریز و برداشت حساب بانکی امنیت حساب‌های بانکی خود را بالا ببرند لذا در صورت دریافت یا واریز وجه از طریق همراه بانک با فعال کردن سامانه پیامکی و بررسی موجودی حساب خود نسبت به انتقال وجه صورت گرفته اطمینان حاصل نمایند.
رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!