0

هشتگ‌هایی که به برند تبدیل می شوند

دسته بندی ها : مقالات و مطالب آموزشی 31 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 1212 بازدید

فرهنگ لغات وبستر در ۱۹ می ۲۰۱۴ در نشریه‌ای اعلام کرد که واژه‌ی «هشتگ» را به این لغت‌نامه اضافه کرده است. واژه هشتگ اینطور تعریف شده: «کلمه یا عبارتی که به همراه نشانه # برای طبقه‌بندی یا دسته‌بندی متنی که به همراه آن است،می‌آید». وبستر برای نشان دادن استفاده مناسب از هشتگ اینطور مثال زد: با استفاده از هشتگ MW۲۰۱۴NewWords#  در توئیتر، با ما در گفتگو درخصوص واژه جدید همراه شوید.

به گزارش همکاران سیستم، پدیده هشتگ فرصت‌های تازه‌ای برای برندسازی و معرفی آن ایجاد کرده است. حالا دیگر معرفی و تبلیغ یک برنامه تلویزیونی از طریق هشتگ‌های مشخص امری متداول است. مسابقات تلویزیونی خوانندگی در شبکه‌های NBC و Fox آمریکا به دلیل استفاده گسترده‌شان از پدیده هشتگ مطرح و شناخته شدند. شرکت‌های تولید محصولات مختلف نیز از این ابزار جدید استفاده می‌کنند. یکی از کارخانه‌های تولید غذای منجمد(Birds Eye) به تازگی رستوران معروفی را افتتاح کرده است که در آن مشتریان می‌توانند به جای پرداخت پول، عکس‌هایی از غذایشان در شبکه اینستاگرام با هشتگ BridsEyeInspirations# منتشر کرده و به این ترتیب برای این رستوران تبلیغ کنند.

استفاده رو به گسترش از هشتگ‌ها منجر به ثبت اظهارنامه‌های جدیدی برای علامت تجاری شده است. RISETOTHRIVE# و HELMETSARECOOL# نمونه‌های اخیر این تقاضانامه‌های ثبت هستند. حتی یکی از متقاضیان تلاش کرده بود واژه‌ی «هشتگ» را برای تبلیغات تلویزیونی، خدمات ارسال و پخش برنامه، برنامه‌های سرگرمی-تفریحی و مسابقات تلویزیونی و سایر برنامه‌های سرگرم‌کننده تعاملی در آمریکا به عنوان علامت تجاری ثبت کند. اداره ثبت اختراع و علامت تجاری آمریکا (USPTO) این تقاضا را با این استدلال که این علامت صرفاً توصیفی بوده و جنبه متمایزکننده‌ای ندارد، رد کرد. زیرا این علامت به مصرف‌کننده می‌گوید که ماهیت تعاملی این خدمات مشتمل بر استفاده از هشتگ‌هاست در حالی‌ که این واژه و علامت (#) به طور گسترده توسط سایر افراد و صنعتگران مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین نمی‌تواند متمایزکننده باشد.

محبوبیت هشتگ‌ها و استفاده از آن‌ها به ویژه در شبکه‌های اجتماعی در حال افزایش است. بنابراین دارندگان یک علامت تجاری و برند باید به استفاده از هشتگ‌ها به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی توجه کنند. چنانچه تصمیم دارید از هشتگ خاصی برای کسب و کار استفاده کنید بهتر است به دنبال حمایت از طریق نظام علائم تجاری برای آن باشید تا از حسن شهرت خود محافظت کرده و مانع سردرگمی مصرف‌کنندگان شوید. در غیر این صورت ممکن است خود را #بازنده بیابید.

[۱]  این یادداشت ترجمه ای است از مطلب: ?BRANDED HASHTAGS: the next big thing که در پنجمین شماره مجله وایپو درسال ۲۰۱۴ چاپ شده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده − یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!