0

کدام پیام‌های فیشینگ دارای نرخ کلیک 100٪ هستند؟

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, فیشینگ و جعل درگاه بانکی 18 فروردین 1397 مدیر سایبرلا 1221 بازدید

در صورتی که سازمانی می‌خواهد شاهد کاهش نرخ کلیک باشد، کارکنان آن می‌توانند تنها یک‌بار در سال آموزش لازم برای تشخیص ایمیل‌ها، پیام‌ها و تماس‌های تلفنی فیشینگ را ببینند.

پس ببینید، کارمندان می‌آیند و می‌روند (و نقش‌ها را تغییر می‌دهند). دوم اینکه، تهدیدات در طول زمان تغییر می‌کنند. سوم اینکه دانش و عملکردهایی که به طور منظم تقویت نمی‌شوند، از دست خواهند رفت و در نهایت، آگاهی یک‌سان نیست.

به گزارش هلپ‌نت‌سکیوریتی، “تنها دانستن یک تهدید وجود دارد، این همان چیزی است که دانستن اینکه چگونه به رسمیت شناختن و شناسایی و تهدید به آن پاسخ می‌دهد. به گفته محققان امنیتی، آموزش عمیق در مورد جلوگیری از فیشینگ برای ایجاد تغییر رفتاری پایدار مورد نیاز است.

آماری که در آخرین گزارش سالانه این شرکت ثبت‌ شده، تفاوت ایجاد شده توسط هر دو ابزار مورد استفاده برای آموزش کاربران نهایی جهت تشخیص و اجتناب از حملات فیشینگ و نحوه استفاده از آن‌ها را نشان می‌دهد.

در ایالات‌متحده، اغلب سازمان‌ها از آموزش آنلاین مبتنی بر کامپیوتر استفاده می‌کنند و حملات فیشینگ تلفنی را برای آموزش کارکنان شبیه‌سازی می‌کنند، در حالی که سازمان‌های بریتانیایی به طور کلی بیشتر آموزش منفعل را انتخاب می‌کنند.

روش‌های زیادی را برای تمرین در دست داشته باشید:

1- همچنین ۴۶ درصد از سازمان‌های آمریکایی از این ابزارها یک هفته‌ای یا ماهانه استفاده می‌کنند، در حالی که سازمان‌های بریتانیایی تنها ۲۱ درصد موارد را انجام می‌دهند.
2- در نتیجه، ۶۱ درصد از سازمان‌های آمریکایی نتایج قابل شمارش را از این تلاش‌ها می‌بینند، در حالی که ۲۸ درصد از ارگان‌ها ، بریتانیایی هستند.
3- محققان خاطرنشان کردند که شما همچنین ممکن است وسوسه خود را با برنامه آموزش آگاهی امنیتی ” آن را تنظیم کرده و آن را فراموش کنید”، اما این ایده‌آل نیست.
4- “وقتی برنامه‌های تست فیشینگ را برنامه ریزی و زمانبندی می‌کنید، ماه ها (یا حتی سال ها) پیش از آن، توانایی پاسخ دادن به تهدیدات در حال ظهور و تطبیق فعالیت‌ها بر اساس نتایج خود را از دست می‌دهید.”

سایر یافته‌های جالب این شرکت براساس اطلاعات ده‌ها میلیون نفر از حملات فیشینگ تلفنی گزارش داد و آن‌ها دریافتند که :

1-  تست‌های فیشینگ شخصی (آدرس ایمیل شخصی، نام و نام خانوادگی) هیچ کارآمدی نسبت به موارد غیر شخصی ندارند و به احتمال زیاد کاربران نهایی در اواسط هفته ، ایمیل‌های مشکوک را گزارش می‌کنند.
2- موضوعات و آیتم‌هایی که برای کاربران نهایی بسیار وسوسه‌انگیز هستند :” به روز رسانی‌های امنیت خرید آنلاین “، ” پیام صوتی شرکت از یک تماس‌گیرنده ناشناس ” و ” بهبود ایمیل شرکت‌ها ” هستند.
3- دو الگوی فیشینگ ( شبیه‌سازی شده ) در حدود ۱۰۰ درصد روی نرخ کلیک داشتند: یکی که به عنوان یک گذرواژه پایگاه اطلاعاتی راه‌اندازی شده بود، و دیگری که ادعا می‌کرد یک برنامه تخلیه ساختمان به روز را در بر می‌گیرد.
4- سازمان‌ها در ارتباطات مخابراتی، خرده فروشی، کالاهای مصرفی، دولت و صنعت گردشگری به طور متوسط بدترین میزان کلیک ( 15 تا 13 درصد) را دارند ، در حالی که صنایع پایه صنعتی، انرژی، مالی، حمل و نقل و دفاعی دارای بهترین نرخ ( 8٪ تا 3٪) را دارند.
5- متوسط نرخ کلیک در هر چهار دسته ( شرکتی، تجاری، ابری و مصرف‌کننده ) در سال جاری در مقایسه با سال ۲۰۱۶ افت کرده ‌است. 6- محققان به ویژه شاهد بهبود قابل‌توجهی در نرخ‌های کلیک بر روی الگوهای مبتنی بر ابر ( پیام‌های مرتبط تجاری ) هستند که شامل پیغام‌ها در مورد دانلود اسناد از خدمات ذخیره‌سازی ابری، یا رفتن به یک سرویس به اشتراک گذاری آنلاین برای ایجاد یا ویرایش یک سند می‌باشند.

نظارت متخصصان infosec و کاربران نهایی نیز نشان داد که :

1- به طور متوسط ۵۳ درصد از افراد حرفه‌ای در سال ۲۰۱۷ فیشینگ را تجربه کردند.
2- 95 درصد از سازمانها به کاربران نهایی درباره چگونگی شناسایی و جلوگیری از حملات فیشینگ آموزش می‌دهند.
3- 45 درصد از سازمان‌ها گفته‌اند که در صورتی که کاربران آن‌ها همچنان بر روی حملات فیشینگ تلفنی ادامه دهند ، عواقب وجود دارد.
4- نتیجه شامل مشاوره از یک مدیر یا بخش فناوری اطلاعات، آموزش بیشتر و حذف دسترسی به سیستم، بلکه ختم (11 درصد از جرم) و مجازات پولی (5 درصد از جرم) است.
5- بسیاری از کاربران نهایی می‌دانند که فیشینگ چیست، اما تنها ۱۶ درصد از آن‌ها می‌دانند که smishing چیست “. محققان اظهار داشتند: “از آنجایی که کارکنان بیشتر و بیشتر از گوشی‌های هوشمند برای اتصال به سیستم‌های سازمانی و داده‌ها استفاده می‌کنند، کارایی بالقوه نیروی کار بی‌تحصیل نیز نباید نادیده گرفته شود.”

ترجمه : محمد جواد عرب پور

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!