0

ابهام در قانون گذاری و نبود زیرساخت ملی دو مانع پیش روی پیام رسان‌های داخلی

کسب و کار الکترونیک ecommerce - سایبرلا

مرتضی رحیمی مدیرعامل پیام رسان سروش پلاس با اشاره به عدم حمایت از پیام رسان های داخلی اظهار کرد: در سند مصوبه شورای عالی فضای مجازی از نهاد‌های مختلف مانند صدا و سیما و وزارت ارشاد وظایفی تعریف شده، که متاسفانه همکاری مناسبی از سوی این نهاد‌ها دیده نمی‌شود و تنها با ارفاق می‌توان به همکاری حداقلی وزارت ارتباطات اشاره کرد.

مدیرعامل پیام‌رسان سروش پلاس تصریح کرد: دو مشکل عمده در در این حوزه، ابهام در قانون گذاری و نبود زیرساخت ملی، سخت افزاری مانند رایانش ابری برای اختصاص به پیام رسان داخلی است.

وی افزود: هنوز تفکیکی بین سازندگان پلتفرم و تولیدکننده محتوا نداریم و در صورت تخلف از سوی تولیدکننده محتوا شاهد اخطار‌های متعدد به سازندگان پلتفرم هستیم.

رحیمی بیان کرد: به دلیل افزایش قیمت ارز، زیرساخت و سخت افزار برای توسعه پیام رسان‌های داخلی با افزایش محسوسی مواجه شده است، در حالی که می‌توان با تهیه فضای ابری و اجاره آن به شرکت‌های داخلی شرایط را برای توسعه آن‌ها فراهم کرد.

مدیرعامل پیام‌رسان سروش عنوان کرد: پیام رسان سروش پلاس پس از چندین سال تلاش در حوزه نرم افزار به استاندار‌های جهانی رسیده است، اما با این وجود با مشکلات سخت افزاری از قبیل تامین تجهیزات برای سرویس دهی مواجه است.

وی بیان کرد: اگر سرویس ایرانی با در نظر گرفتن خدمات دهی مناسب نرم افزاری و سخت افزاری و خنثی کردن تبلیغ‌های منفی نسبت به آن می‌تواند مخاطبان میلیونی جذب کند.

رحیمی اظهار کرد: پیام رسان سروش نیز با رویکرد بین المللی شکل گرفته است، اما توسعه آن در سایر کشور‌ها نیازمند ذائقه سنجی مخاطب و سرمایه گذاری برای پایداری سرویس است با همین رویکرد ۴۰۰ هزار مشترک در سرویس سروش پلاس ثبت نام کردند، اما با توجه به اینکه سرور‌های این پیام رسان در داخل از کشور هستند، در صورت قطعی اینترنت خدمات رسانی نیز متوقف می‌شود و برای جلوگیری از قطعی خدمات باید نسبت به تامین سرور در خارج از کشور اقدام کرد.

مدیرعامل پیام‌رسان سروش پلاس تصریح کرد: بیش از ۱۸ میلیون نفر اقدام به نصب پیام رسان سروش در تلفن همراه خود کردند که از این تعداد حدود ۶ میلیون نفر کاربر فعال به صورت ماهانه از سرویس‌های این پیام رسان استفاده می‌کنند و در زمان قطعی اینترنت میزان استفاده از آن ۵ برابر سایر پیام رسان‌های داخلی است.

وی افزود: برای حضور در بازار آی تی و رقابت در پیام رسان‌های خارجی که چندین میلیارد دلار سرمایه گذاری داشته نیازمند سرمایه گذاری به همین میزان برای ایجاد رقابت سالم است، با فیلترینگ های موقت نمی‌توان نسبت به ایجاد سرویس پایداری داخلی امیدوار بود.

رحیمی بیان کرد: سرمایه گذاری در پیام رسان های داخلی و توسعه نرم افزاری می‌تواند مشوق مناسبی برای کاربران ایرانی و افزایش استفاده از آن در مقابسه با رقبای خارجی باشد.

به گفته وی؛ ارائه امکانات برای خرید اینترنتی، تماشای فیلم و خرید فروش بخشی از درآمد‌های پیام رسان‌های داخلی است.

مدیرعامل پیام‌رسان سروش پلاس عنوان کرد: شرکت زیر ساخت خدمات میزبانی به پیام رسانی‌های داخلی به صورت رایگان فراهم کرده است، اما درآمد‌های مربوط تجارت گیگ هنوز فراهم نشده است.

رحیمی ابراز کرد: به دلیل عدم مشخص بودن قوانین بسیاری از فعالان اقتصادی علاقه‌ای به سرمایه گذاری در این حوزه ندارند، باید با سرمایه گذاری در فضای مجازی و استفاده از رویکرد شفافیت قوانین و تامین سخت افزار ریسک سرمایه گذاری در این حوزه را کاهش داد.

منبع: میزان

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!