0

مصوبات جلسه هفتم کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک کشور

کارگروه تعامل پذیری خدمات دولت الکترونیک

مصوبات جلسه هفتم کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک کشور

منتشره در روزنامه رسمی شماره ۲۱۷۷۰-۲۰/۰۹/۱۳۹۸

شماره ۲۰۰/۱۳۶۵۲۴-۱۳۹۸/۹/۴

جناب آقای دکتر مجید اکبرپور

مدیرعامل محترم روزنامه رسمی کشور

در اجرای مصوبه جلسه ۵۴ شورای‌عالی فضای مجازی و آیین‌نامه داخلی کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی به پیوست متن مصوبات هفتمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی جهت انتشار در روزنامه رسمی کشور ارسال می‌گردد.

دبیر شورا و رئیس کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی ـ رضا باقری‌اصل

مصوبات جلسه هفتم کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک کشور

مصوبه شماره یک

در اجرای ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی بند «ث» ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب شورای‌عالی فضای مجازی مبنی بر ممنوع بودن انجام استعلام مکتوب از تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲ بین دستگاه‌های اجرایی و ضرورت انجام این استعلامات به صورت الکترونیکی و از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات, کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی کشور به موجب اختیارات مصرح تعیین‌شده توسط شورای‌عالی فضای مجازی مصوب نمود دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم به شرح زیر معمول نمایند:

۱ ـ کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند فهرست درخواست و پاسخ به استعلام‌های خود از سایر دستگاه‌های اجرایی را مطابق کاربرگ نمونه پیوست شامل اقلام اطلاعاتی (نوع داده‌ها و اقلام داده‌ای موردنیاز تبادل، مبانی حقوقی استعلام، تعیین پایگاه استعلام) به دبیرخانه اعلام نمایند.

۲ ـ برای آن دسته از استعلام‌هایی که به دلایلی تا قبل از تاریخ تعیین‌شده توسط شورای‌عالی فضای مجازی امکان ارائه به صورت الکترونیکی مقدور نباشد، با ذکر دلایل و مستندات کافی درخواست استمهال خود را جهت بررسی به کارگروه ارائه نمایند.

۳ ـ دبیرخانه مکلف است ممنوعیت استعلام مکتوب را ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ این مصوبه به کلیه دستگاه‌های اجرایی قوای سه‌گانه و نهادهای مشمول اعلام و درخواست‌های استمهال واصله از دستگاه‌ها را ضمن بررسی کارشناسی مدت زمان استمهال پیشنهادی را جهت تصمیم‌گیری به کارگروه ارائه نماید.

مصوبه شماره دو

پیرو درخواست شرکت ملی پخش و پالایش و بیمه مرکزی برای ارائه اطلاعات خودروهای اسقاط شده به منظور اعمال آثار حقوقی اسقاط مقرر شد تا نماینده نیروی انتظامی ج.ا.ا. با همکاری نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی لازم در خصوص نحوه ارائه سرویس مذکور را مبتنی بر داده‌های پایگاه اطلاعات پایه وسایط نقلیه را انجام و به کارگروه جهت اتخاذ تصمیم ارائه دهند.

 مصوبه شماره سه

پیرو درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خصوص دریافت فهرست اشخاص (حقیقی یا حقوقی) ممنوع‌المعامله مقرر شد تا در جلسه‌ای که در دبیرخانه با حضور نماینده محترم قوه قضاییه و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه تشکیل می‌شود نحوه ارائه سرویس تعیین و به کارگروه اعلام نمایند.

مصوبه شماره چهار

با توجه به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خصوص تأمین‌کنندگان سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و سایر سامانه‌های این مرکز و ایجاد سرویس تطبیق مقام تشخیص و صاحبان امضای مجاز دستگاه اجرایی مقرر شد:

۱ ـ سرویس پروانه فعالیت صنفی، مرکز امور اصناف و بازرگانان برای سامانه‌های تدارکات الکترونیکی دولت و‌ ای نماد مورد تأیید قرار گرفت. مقرر شد نحوه ارائه سرویس با نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط تدوین و به کارگروه ارائه شود.

۲ ـ برای سرویس موردنیاز (کارمند ایران) از سازمان امور اداری و استخدامی مقرر شد تا جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی (شامل نماینده سازمان در کارگروه، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رئیس امور مربوطه) و مرکز توسعه تجارت الکترونیک برای ارائه سرویس صاحبان امضای مجاز دستگاه‌های اجرایی برگزار و نحوه اجرایی شدن این سرویس تدوین و به کارگروه ارائه شود.

۳ ـ در خصوص ارتباط سامانه ستاد با پایگاه ملی معاملات و قراردادها و همچنین سامانه ساجات مقرر شد تا جلسه‌ای در دبیرخانه با حضور نمایندگان سازمان برنامه‌وبودجه (واحد فناوری و امور مربوط) و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برگزار و نحوه اجرایی شدن این سرویس تدوین و به کارگروه ارائه شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!