0

۱۹ کانال و صفحه مجازی فعال در حوزه ارز فردایی مسدود شد

ارز و پول

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: پلیس از تاریخ ۱۱ خرداد ماه جاری طرح ویژه‌ای را در خصوص معامله ارز فردایی اجرا کرده که در این مدت منجر به شناسایی و مسدود شدن ۱۹ کانال و صفحات مجازی فعال در این حوزه شده است.

سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در ستاد انتظامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در خصوص معاملات ارزی فردایی متاسفانه افرادی هستند که سودجویی می‌کنند و در این اوضاع و احوال اقتصادی به دنبال منافع شخصی خودشان هستند.

برخی سودجویان و معامله‌گران ارز با راه انداختن صفحات و کانال هایی در فضای مجازی قیمت ارز فردا را اعلام می‌کردند و باعث ایجاد آشفتگی در بازار ارز می‌شدند.

وی ادامه داد: از نظر قانون و بر اساس مصوبات اخیر سران قوا معاملات فردایی سکه و طلا ممنوع اعلام و به پلیس اجازه برخورد با متخلفان در این حوزه داده شد.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: معاملات فردایی یک حرکت غیرقانونی است و همه دستگاه‌های مسوول باید افرادی را که در این زمینه فعالیت دارند، شناسایی کنند ؛ پلیس با اشرافی که داشته اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده است.

وی تصریح کرد: پلیس از تاریخ ۱۱ خرداد ماه جاری طرح ویژه‌ای را در این خصوص اجرا کرده که منجر به شناسایی و مسدود کردن ۱۹ کانال و صفحات مجازی فعال در این حوزه شده است.

سردار اشتری اظهار داشت: افرادی که در زمینه ارز فردایی فعالیت می‌کردند توسط پلیس شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر و تحویل مسوولان قضایی شدند و مقادیر زیادی هم اسناد و مدارک و محتویات پرونده در اختیار ما است که با هماهنگی دستگاه قضایی رسیدگی لازم به این موضوع خواهد شد.

وی افزود: پلیس طی ماه‌های گذشته در امر مقابله با مخلان اقتصادی گام های خوبی را برداشته و کشفیات قابل ملاحضه‌ای را داشته‌ایم و این امر در موضوع آرامش بخشی به مجموعه اقتصادی کشور تاثیر گذار بوده است.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: ۶۵ متهم اصلی در زمینه معاملات فردایی شناسایی و دستگیر و حدود ۲ میلیون و ۳۰ هزار قطعه ارز غیرقانونی نیز کشف شده است.

وی بیان کرد: ما با برنامه‌ریزی خوبی که در آینده داریم در خدمت دولت هستیم تا دولت در این بخش به اهدافی که مدنظر آن است دست پیدا کند و همه کمک کنند که موجب رضایت مردم باشد و در این مقطعی که از نظر اقتصادی فشارهایی بر روی مردم است حداقل های را ما بتوانیم در اختیار مردم قرار دهیم و جلوگیری کنیم از کسانی که به دنبال منافع شخصی خودشان هستند و دارند بر مردم عزیز فشار وارد می‌کنند بتوانیم آرامشی را در این حوزه اقتصادی ایجاد کنیم.

سردار اشتری اظهارداشت: بعد از اجرای طرح اقتصادی جدید دولت، پلیس از تمام توان خود در جهت مقابله با سودجویان استفاده کرده و در این زمینه قرارگاه ویژه‌ای در این خصوص در فراجا تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 + نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!