0

مزاحمت سایبری با استفاده از اینترنت وای فای دیگران

دسته بندی ها : جرایم اینستاگرامی, مزاحمت اینترنتی 27 اردیبهشت 1400 کارشناس سایبرلا 644 بازدید
مزاحمت در فضای مجازی, جرم مزاحمت

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی فردی خبر داد که با استفاده از اینترنت وای فای دیگران، در فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت کرده بود.

سرهنگ علی عباسی کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت شهروند کرمانشاهی مبنی بر اینکه فردی با ایجاد مزاحمت برای وی در شبکه های اجتماعی موجب برهم زدن آرامش روانی او شده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه و پس از بررسی‌های لازم، مشخص شد مزاحمت از طریق اینترنت وای فای خانگی انجام‌گرفته است لذا با هماهنگی مرجع قضایی صاحب خط وای فا به پلیس فتا احضار شد.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: در بازجویی‌های اولیه مشخص شد متهم خط وای فای را تهیه و پس از یک سال از منزلی که در آن سکونت داشته است اسباب‌کشی کرده و به جهت نداشتن اطلاع از عواقب غیرفعال نکردن خط وای فای، اقدامی انجام نداده است.

سرهنگ عباسی کسانی عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند متهم اصلی را مورد شناسایی قرار دهند که این فرد پس از هماهنگی‌های لازم طی عملیات غافلگیرانه‌ای دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد ولی با توجه به ادله موجود، در بازجویی‌های انجام‌شده انگیزه خود را انتقام‌گیری بیان نمود.

این مقام مسئول یادآور شد: متهم از دوستان شاکی بوده و با مشاهده وای فای وسوسه شده و به قصد شوخی با ایجاد حساب های‌ کاربری مختلف در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای شاکی مزاحمت ایجاد کرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به مسئولیت قضایی صاحبان خط وای فای، به شهروندان توصیه کرد: در مورد امنیت وای فای به نکاتی همچون استفاده از یک پسورد WPA قوی و امن (ترکیبی از اعداد و حروف و علامت) و نیز همچنین استفاده از یک نام مستعار توجه داشته و در صورت جابجایی منزل حتماً نسبت به جمع‌آوری خط اقدام کنید.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه مزاحمت در فضای مجازی

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!