0

معرفی رئیس جدید مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

دسته بندی ها : مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد 30 آبان 1397 مدیر سایبرلا 1158 بازدید

مراسم تکریم رئیس پیشین و معارفه رئیس جدید مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید عباس صالحی در مراسم تکریم رئیس پیشین و معارفه رئیس جدید مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به اقدامات مثبت سیدمرتضی موسویان رئیس سابق این مرکز گفت: در طول چهارسال گذشته آقای موسویان قدم به قدم این مرکز را به سمت جلو حرکت دادند و باتوجه به تحصیلات تخصصی و روحیه شادابی که داشته سعی کردند از هرآنچه در توان دارند به بهترین شکل در این مرکز استفاده کنند و از این رو خدمات زیادی را نیز ارائه کردند.

وی ادامه داد: در مدیریت جدید نیز ما به دنبال تکمیل خدمات پیشین و ارتقاء سطح مرکز هستیم، به همین منظور آقای بهمنی که ذهن برنامه‌ریز فرهنگی و مهندسی را دارند برای این مرکز در نظر گرفته شد، ایشان در حوزه‌هایی که حضور دارند برنامه‌ریزهای مشخص با زمان‌بندی معین را داشته‌اند، البته برنامه‌های وی نباید تنها در قالب نظری باشد بلکه باید موثر در ‌پیشبرد اهداف بوده و به نظر می‌رسد ایشان در برآورده کردن اهداف پتانسیل لازم را دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: حسن تعامل بیرونی و داخلی در این مرکز بسیار مهم است و قدرت مدیر جدید به واسطه تعاملات خوب داخلی و بیرونی می‌تواند به او کمک کند تا کارآیی بیشتری داشته باشد.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های این مرکز پرداخت و خاطرنشان کرد: برداشت بنده از این مرکز این است که رسانه‌های دیجیتال مرکز پیشران وزارتخانه است که ابتدا باید جنبه‌های فرابخشی وزارت فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی در این‌ مرکز شکل بگیرد زیرا تعاملات دلی و اداری با بیرون سخت است.

وی افزود: نیروهای خلاق، خوش‌فکر و‌ متعهد به کار در این ‌مرکز وجود دارد اما چون در این مجموعه پیشران تعامل با دیگران مطرح است ما نیازمند حضور شخصی بودیم که سریعا در این ‌جایگاه هماهنگ شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اولین حوزه در این مرکز هوشمندسازی سازمانی است، گام اول ‌دولت الکترونیک است که اتفاقات خوبی در این زمینه ‌رخ داده اما همچنان فاصله زیادی با نقطه مطلوب داریم، مراجعات کاغذی و خدمات حضوری ممکن است فساد را به وجود بیاورد پس باید مراجعه حضوری قطع شود و سعی براین د‌اشت این حضور حداقلی شود.

صالحی ابراز داشت: بخش دوم مورد اهمیت پنجره واحد است، بعضا سامانه‌های متعدد بدون زیرساخت‌های قابل وصل به هم در خدمات‌دهی تشتت ایجاد می‌کنند. همچنین این پنجره واحد به همه سازمان‌ها و مراکز زیر مجموعه ما متصل می‌شود تا نوع خدمات‌دهی با سختی‌های زیادی مواجه نشود.

وی افزود: بخش دوم‌ در ‌مدیریت هو‌شمند سازمانی که در آن ضعف نیز داریم «دولت هوشمند» است، در این حوزه در چند حوزه عقب هستیم ؛ ثبت دقیق آمار، اطلاعات و واکاوی اطلاعات از جمله مشکلات ماست، این در حالی است که باید این‌ مرحله را وزارت فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی به عنوان یک بخش پیشرو محقق کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی و نقش حاکمیتی وزارت خانه نیز این مرکز نقش مهمی را خواهد داشت، این فضا به عنوان زیست بوم دوم اهمیت آن هروز بالاتر می‌رود، در این حوزه نیز ‌فاصله‌های زیادی با شرایط مطلوب داریم و به همین منظور سرعت اتفاقات در این بخش‌ باید بیشتر شود.

صالحی اضافه کرد: همه بخش‌های ما باید بدانند که دریچه‌ای به نام فضای مجازی باید داشته باشند و ‌در این بخش باید عمیق‌تر عمل کنند و این مرکز نقطه پیشران در این راستا خواهد بود.

وی در حوزه دیپلماسی فرهنگی بین‌المللی نیز اظهار کرد: فضای مجازی امروز فضای کلاسیک مرزها را به هم‌ ریخته است، در این راستا وزارت فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی نیز وظایفی را برعهده دارد و فضای مجازی می‌تواند بستر مستقر این اتفاق باشد.

صالحی یادآور شد: حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر در بخش فضای مجازی معناهای خود را پیدا کرده و اقتصاد در حوزه‌های دیجیتال توسعه‌های خوبی داشته است، وزارت فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی به عنوان تسهیل‌کننده کسب و کار فرهنگی باید در این بخش پویاتر عمل کند.

وی با اشاره به بحث سواد رسانه‌ای و فرهنگ استفاده از فضای مجازی، گفت: ما عملا باید یک نوع سلامت بخش فرهنگی را در استفاده از فضای مجازی داشته باشیم و در حوزه فضای مجازی این‌ مرکز به عنوان یک مرکز پیشران باید میدان‌دار سایر معاونت‌ها و استان‌ها باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این مرکز باید به تعاملات حداکثری فکر کند تا موفق باشد، یکی از حوزه‌هایی که بعد از گذشت زمان مدیریت بنده عنصر ارزیابی وزارتخانه به شمار می‌آید مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال است و موفقیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را براساس این مرکز نیز ارزیابی می‌کنند.

دنیا در حال رفتن به سوی انقلاب صنعتی چهارم است

در ادامه موسویان رئیس سابق مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در طول چهارساله مدیریت بنده در مرکز رسانه‌های دیجیتال رخ داد بسیار برای شخص بنده ارزشمند بود، گفت: این مرکز سه بال اصلی دارد که امروز به بلوغ نسبی رسیده است، ما نیز سعی کردیم ارکان مرکز را از میان افرادی انتخاب کنیم که برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باقی بمانند.

وی ادامه داد: در مرکز رسانه‌های دیجیتال سعی کردیم پنجره واحد را عملیاتی کنیم و این کار بسیار دشواری بود، بسیاری از شرکت‌ها به دنبال عقد قرارداد با ما بودند اما ما به دنبال تئوری‌های اولیه از شرکت‌های مختلف بودیم تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود، با این وجود ما با اتکا به نیروهای داخلی خود توانستیم به سمت شکل‌گیری پنجره واحد بر‌ویم که امری بی‌نظیر بود.

رئیس سابق مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در بخش IT باتوجه به حمایت وزیر محترم در استان‌ها توانستیم یک جهش بزرگ را داشته باشیم، امسال هم ایشان قول دادند در بخش تخصیص بودجه نگاه ویژه‌ای را به آی تی داشته باشند.

موسویان خاطرنشان کرد: تقریبا همه امور در حال تغییر و بحث انقلاب صنعتی چهارم در دنیا مطرح است، پس بدون نادیده گرفتن بخش رسانه‌های دیجیتال نمی‌توانیم به کار خود ادامه دهیم، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همیشه بحث محتوا مطرح است و نمی‌توان آمیختگی آن با فضای دیجیتال را کنار گذاشت.

اصلاح تصویر جمهوری اسلامی ایران در دنیا یک وظیفه است

محمدرضا بهمنی رئیس جدید مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در ادامه با بیان اهداف خود، گفت: بنده به دنبال تحول در مرکز هستم زیرا مرکزی که در کانون تحولات است باید در فضاهای مختلف خود را بازسازی کند، فضای مجازی مقیاس‌ها را در حرکت‌های تمدنی تغییر داده است و این‌ نگاه به فضای مجازی می‌تواند برنامه تحول مرکز باشد.

وی ادامه داد: اگر از این دریچه نگاه کنیم که فضای مجازی اتفاقات جهانی را تغییر داده است ماهم باید به سمت تحول برویم بدون پیشینه‌ای که این ‌مرکز طی کرده نمی‌توانیم مرحله تحول را پیدا کنیم، این ‌مرکز بازیگر مهم در فضای مجازی و عنصر کلیدی در تحولات در‌ونی وزارت‌حانه است.

رئیس جدید مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال یادآور شد: این مرکز برخوردار از شبکه‌های فراگیر در فعالان فضای مجازی است، این سرمایه خوبی است که می‌توان از آن برای تحول استفاده کرد. امروز ضرورت اصلاح تصویر جمهوری اسلامی ایران ‌در دنیا یک وظیفه است که باید از این فضا که سرعت آن بیش از همه فضاها است استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: ظرفیت‌ها و ویژگی‌های فضای مجازی، نقش آفرینی حاکمیتی ‌در امر فرهنگ و در فضای مجازی سه ضلع مثلث در مرکز رسانه‌های دیجیتال است، در این فضا اقتصاد فرهنگ با موضوع کالاهای فرهنگی نیز مطرح می‌باشد، همچنین تغییر اساسی در فضای ارتباطی که فضای مجازی ایجاد کرده و پیوست فرهنگی فضای مجازی نیز در ا‌ولویت است و باید مولفه‌های فرهنگ را در این بخش نشان دهیم.

 در پایان این مراسم سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر از خدمات موسویان رئیس سابق مرکز قدردانی کرد و حکم رئیس جدید مرکز را به بهمنی ابلاغ کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!