0

افتتاح مجتمع شماره 35 شورای حل اختلاف (ویژه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه)

دسته بندی ها : قوه قضاییه, نهادها و مراجع 15 مرداد 1398 مدیر سایبرلا 1982 بازدید
مجتمع شماره 35 شورای حل اختلاف (ویژه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه)

آیین گشایش مجتمع شماره ۳۵ شورای حل اختلاف تهران (ویژه فرهنگ، هنر و رسانه) روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه، مظفری رییس شوراهای حل اختلاف کل کشور، دریانی رییس شوراهای حل اختلاف تهران در ساختمان مجتمع شماره ۲۷ حل اختلاف افتتاح به صورت نمادین برگزار شد. به گفتن مسئولین برگزار کننده این برنامه مجتمع شماره ۳۵ شورای حل اختلاف تهران (ویژه فرهنگ، هنر و رسانه) در خیابان خردمند قرار دارد.

این مجتمع رسیدگی به اختلافات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه قبل از مراجعه به دستگاه قضا را بر عهده دارد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی طی سخنانی در این مراسم، اظهار کرد: به دلیل اینکه اخیرا با جامعه رسانه‌ای کشور به عنوان سخنگوی قوه قضاییه پیوندی ایجاد شده اگر برای من هم اتفاق افتاد من را هم به اعتبار رسانه‌ای کشور در شورای حل اختلاف فرهنگ و رسانه بیاورید. وی با بیان اینکه در جمع پزشکی کشور گفتم امیدوارم روزی نان من و شما آجر شود، گفت: امیدواریم مردم از لحاظ سلامت پزشکی و حقوقی به گونه‌ای باشد که نیازشان به جامعه قضایی و پزشکی کشور مرتفع شود و مراجعه آنها به این دو جامعه به حداقل برسد.

سخنگوی دستگاه در خصوص برنامه‌های تحولی دستگاه قضا در خصوص رسانه‌ها اظهار کرد: در عناوین و برنامه‌های مختلفی که در سند تحول قوه قضائیه مورد عنایت ریاست دستگاه قضا است، توسعه ارتباطات قوه قضاییه با جامعه رسانه‌ای، هنری و فرهنگی کشور و گسترده‌تر از آن با جامعه نخبگان و فراتر از آن کل شهروندان است.
اسماعیلی افزود: ما عهده‌دار خدمت به مردم هستیم تا ارتباطات در حوزه‌های مختلف گسترش یابد و در این راه گام برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه هدف عالی ما گسترش رابطه با عموم نخبگان است، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه به تعامل با جامعه رسانه‌ای نیاز داریم، جامعه مطبوعاتی ما علاوه بر نقش خود به عنوان جزئی از این جامعه بزرگ می‌تواند ما را به هدف برساند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: برای حرکت در این مسیر یکی از زمینه‌هایی که کمک می‌کند حفظ ارزش‌های انسانی و کرامت جامعه نخبگانی ماست که در این راستا ریاست قوه قضاییه دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی را تبیین و ابلاغ کردند که ما را در جهت نیل به این اهداف کمک می‌کند.

اسماعیلی گفت: در دوره تحول بنا داریم که نقدپذیری را تحمل کنیم، سعه صدر داشته باشیم و در برابر انتقادات و بی‌مهری‌ها تحمل داشته باشیم.

وی افزود: در دستگاه قضا در خصوص آنچه که کیان و نظام ما را به مخاطره می‌اندازد نگرش تحول یافته‌ای را دنبال می‌کنیم و آنچه در مورد خود ماست بنا بر گذشت و صعه صدر داریم.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: اراده ما در عرصه‌های مختلف بر انجام کار تخصصی است و مجتمعی که امروز به بهره برداری می‌رسد کار اولمان نیست.

وی با اشاره به تشکیل شعب ویژه اقتصادی اظهار کرد: همانطور که در حوزه تهران به جای شعب اقتصادی مجتمع ویژه اقتصادی را تاسیس کردیم و از کارشناسان متخصص و آموزش دیده در این حوزه استفاده کردیم، در حوزه شورای حل اختلاف هم همین دیدگاه تخصصی را داریم که باید شوراهای حل اختلاف و صلح و سازش داشته باشد.

اسماعیلی تاکید کرد: ما معتقد به حضور عناصر کارآمد در حوزه حل اختلاف رسانه‌ها هستیم و به دنبال این هستیم که شوراهای حل اختلاف به سمت حداکثری صلح و سازش بروند که تاسیس این مجتمع با همین رویکرد اتفاق افتاده است.

وی در تقاضا از اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر گفت: ما بخش کار خودمان را انجام می‌دهیم اما همانطور که ما به دنبال تحول در برنامه‌های خود هستیم از شما هم انتظار تحولی دارین و نمی‌شود یکجانبه حرکت کرد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امیدواریم در رفتار، نوشتار و … این تحول را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه ما باید اقتضائات را ببینیم، گفت: شغل رسانه‌ای و مطبوعاتی اقتضائاتی دارد که باید این اقتضائات رعایت شود تا ببینیم چه تاثیری در جامعه دارد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه جامعه هنری مخاطب خاص دارند، اظهار کرد: جامعه هنری باید اقتضائات را بشناسند و به این اقتضائات توجه کنند.

وی گفت: انتظارات از جامعه رسانه‌ای بیش از انتظارات از جامعه پزشکی ماست چرا که پزشک با یک نفر در ارتباط است اما جامعه رسانه با کل جامعه ارتباط دارد و نگاه جامعه به او معطوف است و باید از هر حیث الگو باشد.

همچنین در این مراسم از تعدادی از کارکنان شورای حل اختلاف تقدیر بعمل آمد.

 
آدرس و شماره تلفن پلیس فتا - سایبرلا
کاربران محترم فضای مجازی در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانند به وب سایت مشاوره حقوقی اینترنتی به آدرس www.help.ictlaw.ir مراجعه نموده و بصورت رایگان از وکلای پایه یک دادگستری مشاوره دریافت نمایند.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. مسعود گفته :
    05:02 1398/05/17

    سلام خوبی پول من از کارتم کشیدن بیررون

    • سلا
      برای طرح دعوا باید به دادسرای ناحیه 31 (ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای) مراجعه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!