0

ماجرای ویدئوی نوجوان 14 ساله با اینفلوئنسر اینستاگرامی / واکنش آذری جهرمی

شبکه های اجتماعی, موبایل, اینستاگرام, تلگرام - سایبرلا

در روز‌های اخیر ویدئویی از گفت‌وگویی یک نوجوان که می‌گوید ۱۴ سال دارد با یک اینفلوئنسر در اینستاگرام بازتاب وسیعی داشته است. در این گفتگو نوجوان ۱۴ ساله می‌گوید با دیدن لایو‌های اینفلوئنسر به لحاظ جنسی تحریک می‌شود.

او سخنان تلخ و تکان دهنده‌ای در این رابطه مطرح می‌کند که موجب تعجب خود این اینفلوئنسر هم می‌شود.

این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و موجی به راه افتاد عده‌ای می‌گویند این سخنان نوجوان ۱۴ ساله لزوم فیلترینگ اینستاگرام را تقویت می‌کند.

مثلا کاربری نوشته است: “اگه از همون سال ۱۳۸۴ پیگیر شبکه ملی اطلاعات بودید، نوجوان متولد ۱۳۸۵ به این اوضاع نمی‌افتاد. “

خبرگزاری فارس هم در مطلبی در این باره نوشته است: «چند روزی است فیلم گفتگوی نوجوانی با یک زن معلوم الحال درحال توزیع است که انسان را یاد داستان قورباغه پخته می اندازد فضای مجازی آنقدر آهسته جامعه ما را بی غیرت نمود که بخشی از جامعه هیچ احساس خطری نکرد.»

این خبرگزاری لزوم کنترل فضای مجازی را مطرح کرد و نوشت: “رها شدگی فضای مجازی شتاب دهنده نابودی فرهنگی شده، البته برخی از کشور ها با تدارک قوانین سخت گیرانه ای متناسب با ارزشها و مبانی خود سعی در تاخیر این فروپاشی دارند.”

در این مطلب آمده است: «جریانی مرموز مدیریت فضای مجازی را مساوی واژه فیلترینگ کرده و با تابوی فیلترینگ همه را ترسانده و هر نوع مدیریت این فضا را دیکتاتوری در ذهن مخاطبان جا انداخته است.»

از طرف دیگر منتقدان می‌گویند این ویدئو ربطی به اینستاگرام ندارد و به آموزش و تربیت ارتباط دارد.

واکنش وزیر ارتباطات به ویدئوی منتشر شده

حالا امروز محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات به ویدئوی منتشر شده از گفت و گوی یک نوجوان ۱۴ ساله به یک اینفلوئنسر در اینستاگرام واکنش نشان داد. آذری جهرمی گفت که ویدئویی تلخ و آزار دهنده بوده است. اما او از کسانی که این ویدئو را دلیلی برای لزوم فیلتر اینستاگرام می‌دانند انتقاد کرد.

او گفت: “فردی اینستاگرام - جرایم اینستاگرامی - سایبرلااین ویدیو را برای من فرستاد و گفت که اتاق فکری برنامه ریزی کرده تا این فیلم را به صورت گسترده پخش کنند و به شما برای فیلتر اینستاگرام حمله کنند. به ایشان پاسخ دادم و هر چند ایشان گفت تدبیر کنید، ولی گفتم که طبیعتاً مسئولیت حوزه پالایش و فیلتر با مجموعه‌های دیگری هست که طبیعتاً آن‌ها در مورد این مکانیزم‌ها خودشان نظر می‌دهند. “

آذری جهرمی تأکید کرد: «فیلم تلخ و آزار دهنده بود به نظر می‌رسد نهاد‌هایی که مسئولیت امدادرسانی به کودکان و نوجوانان در این شرایط را دارند باید وارد عمل شوند و باید به جای پخش این فیلم به این وضعیت خانواده رسیدگی کرد. من هم از همان سه یا چهار شب پیش خواستم که آدرس پیدا کنند و همکارانمان بروند و اگر می‌توانیم کمک به این خانواده و این بچه کنیم و باید این بچه معصوم را از این شرایط نجات داد.»

وزیر ارتباطات با بیان اینکه به جای دعوا کردن باید به اصل مطلب که نجات دادن آن بچه هست بپردازیم، اظهار کرد: «اگر نهاد‌هایی مسئولیت تربیت و مسائل فرهنگ را مد نظر داشته باشند این مسائل به وجود نمی‌آید.»

آذری جهرمی ادامه داد: “توصیه من این است که نباید طوری وانمود کنیم که احساس ضد انقلاب این باشد که وضع کل مملکت همین است. اگر این مملکت کودکانی مثل ایشان دارد که باید به وضعیتش رسیدگی شود، که قطعا همین وضعیت هم آثار مشکلات دیگری در کشور است؛ شهید حججی و نوجوان‌های دین دار و معتقد به اسلام هم دارند. طوری وانمود نکنیم که انگار وضعیت تمامی نوجوان‌های ما این است. “

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسش پیرامون دلیل عدم پیگیری اینترنت ویژه کودکان اظهار کرد: “ما به جد این مسئله را از روز اول پیگیری کردیم و شما بروید ببینید چه کسی از من در دادگاه شکایت کرد تا طرح اینترنت کودکان متوقف شود. “

منبع:فرارو

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!