0

قمار و شرطبندی اینترنتی

جرایم سایبری, وکیل تخصصی جرایم اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری دو نفر از اعضای باند قمار و شرط‌‌‌‌بندی اینترنتی در استان زنجان خبر داد و گفت: گردش مالی فعالیت‌های مجرمانه این متهمین حدود ۴۰۰ میلیارد ریال بود.

سرهنگ دوم محمدعلی آدینه‌لو با اشاره به اینکه سودجویان و کلاهبرداران اینترنتی برای کسب درآمد نامشروع و جذب مشتریان به ترویج قمار و شرط‌بندی اینترنتی روی آورده‌اند، گفت: این مجرمان حرفه‌ای سایبری با شگردهای گوناگون مانند پولدار شدن در کمترین زمان بدون نیاز به انجام هیچ‌گونه فعالیت خاصی کاربران را به عضویت در سایت‌ها تشویق می‌نمایند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از متهمین دستگیر شده دو دستگاه خودروی لوکس و مقادیری ارز خارجی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد، افزود: گردش مالی فعالیت‌های مجرمانه این متهمین حدود ۴۰۰ میلیارد ریال بوده و این متهمان از طریق شبکه‌های اجتماعی غیربومی اقدام به تبلیغ انواع شرط‌بندی کاربران می‌کردند و بدین شکل از کاربران کلاهبرداری می‌نمودند.
وی با اشاره به اینکه برخی از جوانان برای به دست آوردن سود کلان و باد آورده درگیر سایت‌های قمار و شرط‌بندی اینترنتی می‌شوند؛ افزود: طبق مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱  قانون مجازات اسلامی گردانندگی، عضویت و فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی اینترنتی جرم محسوب شده و پلیس فتا با مجرمین این حوزه طبق قانون برخورد جدی می‌نماید.
سرهنگ آدینه‌لو با بیان اینکه خانواده‌ها نسبت به کنترل فرزندان خود در خصوص فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی و سایر سایت‌های مجرمانه نظارت بیشتری داشته باشند، یادآور شد: میزان گرایش جوانان به کسب پول‌های هنگفت نه تنها در اغلب موارد ورشکستگی و نابودی را برای خانواده‌ها رقم می‌زند، بلکه بدهی‌های سنگینی را برخانواده‌ها تحمیل نموده و باعث از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ها می‌شود.
وی به عموم شهروندان و کاربران توصیه کرد: از عضویت و فعالیت در سایت‌های قمار و شرطبندی اینترنتی خودداری نموده و فریب تبلیغات اغواکننده و فریبنده این سایت‌ها را نخورند، چرا که نه تنها یک فعالیت غیر قانونی داشته‌اند بلکه آگاهانه به دام مجرمان سایبری پا گذاشته‌اند.
رئیس پلیس فتا زنجان در پایان گفت: از عموم مردم درخواست می‌کنیم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش  نمایند.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 + سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!